Néhány nappal ezelőtt az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer úgy fogalmazott, egyre inkább abba az irányba halad, hogy szeretné fellelkesíteni a gyártó igazgatótanácsát a Forma-1-be történő beszállásról, eddig pedig minden arra mutatott, hogy ez meg is fog történni. Nemrég sikerült megnyerniük a Ferrari egykori motorfőnökét, Luca Marmorinit ideiglenes, majd teljes állású tanácsadónak, most pedig a Scuderia motormunkálatait 2004 és 2007 között irányító Jörg Ross is csatlakozott hozzá.
A szakember augusztusban állt munkába az Aston Martinnál, a Maseratitól érkezve, most azonban a Forma-1-es erőforrás kidolgozása lesz a feladata. „Sikerült teljes időben munkába állítani Lucát, hogy segítsen nekünk a motor kifejlesztésében” – idézte Palmert a Motorsport. „Aztán megszereztem Jörg Rosst is, aki már korábban is nekem dolgozott motorfejlesztés terén, és korábban a Ferrarit segítette a Forma-1-ben. Ezentúl az F1-es projekten fog munkálkodni. Már két remek szakemberem van, akik elkezdhetnek a koncepción gondolkozni.”
„Luca még csak a múlt héten kezdte a munkát, így korai bármit is mondani. De remek srác, és tapasztalatából fakadóan nagyon érthetően fogalmazza meg, hogy kivel szeretne együtt dolgozni, kikkel dolgozzunk együtt, hogy mi nem működne, ez pedig időt takarít meg nekünk” – mondta Palmer Marmorini szerepéről.
A vezérigazgató hozzátette, nem érti, hogy a sportágban jelenleg szereplő motorgyártók miért ütöttek meg ellenkező hangnemet az új motorszabály kihirdetésekor. „Meglepődtem, hogy ekkora mértékben hangot adtak véleményüknek, ugyanis azt hittem, a korábbi találkozókon sikerült mindent tisztázniuk.”
„Nem tudom, hogy csak színlelték-e a meglepődöttséget. Nem hinném, hogy nagy meglepetés lett volna. Egyfelől ott voltak a tisztviselők, és a résztvevők is. Mind egy-egy csoportot alkottak, de abban megegyeztek, hogy a sportág nehéz helyzetben van. És hogy vissza kell hoznunk a szórakoztatási tényezőt. Ez pedig arról szól, hogy a pilóták versenyeznek, nem pedig a hővisszanyerésről, és a motorról.”