A sportág többségi tulajdonosa regnálása első szezonjában számtalan területen újított az F1-ben, s a még Bernie Ecclestone-éra végén beindított közösségi média-forradalmat is meg tudta fejelni, jóval gazdagabb tartalmakkal. Ross Brawn állítása szerint azonban a rajongók még ennél is többet fognak kapni 2018-tól: „Úgy gondolok az F1-re ebből a szempontból, mint egy startupra, hiszen nagyon kevés dolog történt még a digitális és közösségi média terén, hogy hogyan tálalták az F1-es tartalmakat, ez egy új kezdetet jelentett számunkra” – idézte a Motorsport a szakembert.
„Ez jó és rossz is egyben. Jó, mert mi magunk alkothatjuk meg, amire szükségünk van a jövőben, rossz pedig azért, mert nem volt mire építenünk. Az emberek viszont nagyon izgalmas dolgokat fognak látni jövőre.” Sean Bratches, az F1 kereskedelemért és marketingért felelős vezetője szerint bizonyos területeken bevezetik majd az OTT-tartalomszolgáltatást, Brawn pedig a pályára kilátogatók élményeit is fokozni szeretné a sportág kommunikációs partnerével, a Tatával közösen – például szélessávú wifi-kapcsolat kiépítésével a helyszíneken.
„Az F1 olyan tartalomgazdag, tele adattal és információval, hogy ott és úgy helyezhetjük el ezeket, ahogyan a rajongók szeretnék. Mi pedig azt akarjuk, hogy a hétköznapi rajongó is megértse ezt. Azon gondolkozunk, hogyan kommunikáljunk a rajongókkal egy versenyen belül, mindezen információ átadása céljából. Jövőre új kezdeményezésekbe vágunk majd bele.”
„A legtöbb embernek van mobiltelefonja, iPadje, vagy más hasonló eszköze. Ezekkel az extra információval a lelátón ülő tudni fogja, mi folyik a versenystratégiákban, miközben nézi a pályán zajló eseményeket. Tudni fogja, mi a helyzet a gumikkal, hogy mit mondanak a pilóták, ez pedig hatalmas lépést jelent majd. Be kell mutatnunk egy rajongók számára szóló rendszert. Kemény dió, mi pedig azon vagyunk, hogyan tegyük ezt a legjobban.”