Amíg a pilóták sajtótájékoztatóján gyakran butábbnál butább kérdéseket tesznek fel az újságírók - persze tisztelet a kivételnek -, a csapatfőnököket hallgatva sokkal bennfentesebb képet kaphatunk a sportág működéséről. Nem volt ez másként Austinban sem, ahol a sajtó munkatársait az új motorformula, a küszöbön álló technológiai változások, valamint a Stratégiai Csoport soron következő ülése izgatta a legjobban. Az egyik kérdés az összkerékhajtás F1-es bevezetésére vonatkozott, melytől az esemény egyik résztvevője sem zárkózott el teljesen.
„Amint mondtam korábban is, a technológia nagyon fontos” - vélekedett a Mercedes sportigazgatója, Toto Woff. „Ha egyetértünk abban, hogy nincs szükségünk a hőenergia-visszanyerő rendszerre, mivel tudjuk helyettesíteni az elektromos energia 60%-os kiesését? Erre többféle lehetőség is létezik, az orrmotor pedig egy ezek közül. Nem feltétlenül ezt fogjuk bevezetni, de minden opciót számításba kell vennünk, melyekkel kompenzálhatjuk az energiahiányt.”
„Szerintem minden technológiát szívesen látunk” - folytatta Bob Fernley, a Force India helyettes csapatvezetője. „Azonban motor szempontjából kulcsfontosságú tényező, hogy lejjebb faragjuk a költségeket. Ha az összkerékhajtás, vagy bármilyen más kombináció többe fog kerülni, ez ellentmond annak az iránynak, amerre tartani szeretnénk.”
Gene Haas, a nevét viselő gárda tulajdonosa egy fokkal óvatosabban fogalmazott a témával kapcsolatban. „Megvalósítható, de mint minden más esetében, fontos a részletek kimatekozása. Már beszéltünk erről a Ferrarival, akik azt mondták, hogy ha megszabadulunk a hőenergia-visszanyerő rendszertől, és orrmotorra cseréljük azt, nem sikerül majd pótolni az elveszett energiát.”
„Ez ugyanaz a csapda, amelybe a Forma-1 akkor esett, amikor megalkotta ezt az erőforrást. Egyszerűnek tűnt, de aztán a megépítésekor látszott, mennyire összetett. Persze a Mercedes jól csinálta, a többiek viszont már régóta szenvednek vele. Óvatosnak kell lennünk, nehogy ezzel is egy csapat hajtson végre hazafutást, a többiek pedig ne tudják utolérni őket. Szerintem minél egyszerűbb, annál jobb.”
Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója szerint más tényezőket kell a technológia elé helyezni. „Úgy gondolom, sokkal inkább azokra a kritériumokra kell koncentrálnunk, melyekről korábban szó esett - a költségek és a versenyképesség. Amikor a technológia illeszkedik ezekbe a paraméterekbe, akkor lehet róla beszélni, de egyébként nem vagyunk ellene az összkerékhajtásnak.”