Amikor a Mercedes bejelentette, hogy 2019-től a Forma-1 mellett a Formula-E-ben is szerepet kívánnak vállalni, sokan arra gondoltak, ez egyértelmű jele a hangsúly eltolódásának, és a csillagos márka folyamatosan fogja kivonni erőit a száguldó cirkuszból az elektromos sorozat miatt. Nos, a csapat bizonyította, hogy átfogó szabályváltozás után is az élen tudtak maradni, minden esélyük megvan a két világbajnoki cím ismételt elhódítására, de még így is megkérdőjeleződik, hogy van-e értelme folytatniuk 2020 után is, amikor is lejár a mezőnyt az F1-ben tartó Concorde-szerződés.
A Mercedes kiemelt fontosságúnak tartja az autóversenyzés és a közúti közlekedés közötti kapcsolatot, nem véletlen, hogy ők állnak ki legkevésbé az új, alakulófélben lévő motorszabály mellett, hiszen a V6-os turbó-hibridekkel közelebb kerültek a szériagyártású modellekhez. Ennek kitűnő példája a Frankfurti Autószalonon bemutatott Project One elnevezésű tanulmányautó, melynek közönség elé tárása alkalmából a Daimler AG első embere megerősítette F1 felé történő elköteleződésüket is.
„A Forma-1 a történelmünk, így a márkánk része is” - idézte a Speed Week a németet. „Segített nekünk abban, hogy fejlesszük és fiatalosabbá tegyük a márkánkat. Ezért nem látom okát, hogy változtassunk a stratégiánkon 2021-ig. Az új Concorde-egyezmény akkor fog kezdődni, de még nem akarok gondolni rá” - tette hozzá Zetsche.