A Mercedesnek elvben nem kedvező Szingapúri Nagydíjra készülve nem is jöhetett volna jobbkor a hír, hogy a csapat átlépte az 50%-os határt hőhatásfok terén brixworth-i gyárában. Az istálló motorja már eddig is a sportág leghatékonyabb erőforrása volt, a mérföldkő pedig ismételten aláhúzta, hogy milyen kemény munka zajlik a kulisszák mögött. A hőhatásfok kiemelt fontosságú a gyártók számára, mely annyit takar, hogy egy bizonyos mennyiségű hőfelhasználással mekkora energiát lehet előállítani.
Az utóbbi években ez különösen lényeges az F1-ben, hiszen a csapatok csak 105 kg-nyi üzemanyagot használhatnak fel egy verseny során - az eredménnyel azonban a Mercedes-motor nem csak a sportágban, hanem világszinten is az egyik legjobb erőforrássá vált. Jelenleg a konténerhajók dízelmotorjai működnek hasonló hatékonysággal, noha a gázturbinák 60%-os teljesítményre is képesek.
Bár a Mercedes eredménye próbapadon született, egyértelmű az előrelépés a szívómotorokhoz képest, melyek 30%-os hőhatásfokkal működtek. A csapatnak sikerült elérnie, hogy jelenlegi hajtóművük a V10-es erőforrások szintjét hozza feleannyi üzemanyag-felhasználással, már több energiát generál, mint amennyi kárba megy a működés során - ráadásul 2014-es bemutatkozásával összehasonlítva 109 lóerővel nagyobb teljesítményre képes.