DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Egyre több az aggály a halo bevezetése körül

Egy F1-es csapat azért aggódik, mert a fejvédővel ki fog tolódni az autók fejlesztési ideje, a Renault szakembere pedig úgy véli, az aerodinamika fogja megsínyleni bevezetését.

Mivel a Forma-1-es csapatok lassan kezdenek egyre több erőforrást átcsoportosítani 2018-as modelljeik fejlesztésére, minél később jelentenek be egy szabálymódosítást, annál kevesebb idejük van arra, hogy azt megfelelően be tudják tagolni a munkamenetbe. Noha a Nemzetközi Automobil Szövetség a Magyar Nagydíj előtt, július második felében tudatta velük, hogy a következő évre kötelezővé teszik a halót, a mérnököknek nyilván nehézséget okoz, hogy hogyan építsék be leghatékonyabban a jövő évi modellekre.



Nemrég ennek adott hangot Otmar Szafnauer, a Force India műveleti igazgatója, aki úgy vélekedett, hogy a halóval csúszni fognak az új autók fejlesztései, sőt, az a veszély is fennáll, hogy nem tudnak részt venni az első kollektív teszten a szezon előtt. Nick Chester, a Renault karosszériáért felelős technikai igazgatója úgy véli, hogy az engedményekkel minimalizálhatják a halo aerodinamikára tett hatását, de ez nem jelenti azt, hogy az elem nem fog fejfájásokat okozni nekik.

„Ez kissé a légbeömlő útjában áll, de engedélyezettek olyan módosítások, melyek a segítségünkre lesznek majd” - nyilatkozta a szakember az FIA által lehetővé tett változásokról, melyek 20 mm-nél nagyobb mértékben nem térhetnek el az eredeti struktúrától. „De biztos vagyok benne, hogy lesznek vitáink még ezzel kapcsolatban. Áramvonalasabbá tesszük a pilóták feje előtti, és feje körüli elemet is, de sokat nem változtathatunk rajta, mert akkor módosul az általa kibírt terhelés is.”

Chester abban egyetért Szafnauerrel, hogy időzítés terén is okoz majd némi gondot a halo bevezetése. „Kicsit fájdalmas, hiszen éppen abban a szakaszban tartunk, amikor véglegesítjük a karosszéria kialakítását, ennek pedig nagy hatása lesz az egész struktúrájára. Kívülről nem lesz nagy befolyással az autó teljesítményére, csak a karosszéria jelenlegi dizájnjára jelent némi terhelést.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: