DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Ilyen lesz az átalakított kétüléses F1-es autó

Mivel a Paul Stoddart tulajdonába tartozó modellek lassan húsz évesek lesznek, ideje felújítani őket - a Jordan, a Renault, a Toyota és a Caterham korábbi szakembere elmondja, hogyan fog ez megtörténni.

Ahogyan arról nemrég mi is beszámoltunk, az idén útnak indult F1 Experiences nevet viselő program csúcseseményénél használt kétüléses F1-es autók igencsak idejétmúltak, hiszen az 1998-as Tyrrell 026-os jelenti az alapot, kissé elütve a jelenlegi modellek dizájnjától. A csapatot működtető Paul Stoddart ezért megkérte a 2012 végén Caterhamtől távozó Mike Gascoyne-t, hogy segítsen az autók műszaki paramétereinek finomításán és modernebbé tételén, a brit szakember pedig megosztotta az Autosporttal a kihívás részleteit.

„Mivel én terveztem az autót, és vezettem is, a történet nagyon összetett” - mondta Gascoyne. „Paul azt akarja, hogy az autók modernebb kinézetet kapjanak, és vannak teendőink megbízhatóság terén is. Modernebb aerodinamikai csomaggal fogjuk ellátni az autót, ebben benne van egy új első szárny, az oldalsó légterelők, az idei szabályoknak megfelelő hátsó szárny. Két új karosszériát is készítünk majd, hogy segítsük a pilóták beszállását, hogy nagyobb utasok is bele tudjanak ülni, hogy kényelmesebb és biztonságosabb legyen számukra.”



„Az elektronikát is megújítjuk, hiszen gyenge pontnak számítanak megbízhatóság szempontjából - ezeket egyszerűen már nem gyártják újra. Az utasok elé képernyőt szerelünk majd fel, így pontosan látni fogják majd, hol is járnak a pályán” - amellett, hogy a szerencsések kényelme elsődleges Gascoyne számára, nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy jövőre várhatóan 21 helyszínen kell hibátlanul teljesíteniük ezeknek a gépeknek.

„Számunkra ez hatalmas kihívást jelent. Sokkal kevesebbet vagyunk pályán, de nincsenek hosszú élettartamú erőforrásaink, váltóműveink, ennek megoldása pedig nagy feladat. Nem technikai szempontból, hogy versenyképes autót készítsünk, hanem egy olyan gépet kell megalkotnunk, amely megbízható négy napon keresztül, az év minden versenyhétvégéjén. Ha öt perced van arra, hogy két VIP-vendéget megautóztass, közben pedig nem indul a motor, az nem túl szép látvány!”

Gascoyne számára elengedhetetlen, hogy minden olajozottan működjön a Stoddart által 11. F1-es csapatként működő projektnél. „Úgy kell dolgoznunk, mint egy profi F1-es gárda, nekem pedig ennek biztosítása a munkám. Nem veszünk részt időmérőn vagy versenyen, de minden időzítésnek megfelelően kell haladnia akkor, amikor fél tucat vendég húsz perccel azelőtt jelenik meg, hogy beszállnának az autóba, és azt sem tudják, hogy mit kell csinálniuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: