DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

20 versenyző, 20 árulkodó statisztika

Hosszú cikkekben lehet elemezni minden versenyző teljesítményét, néha azonban egy-egy tömör adat csaknem ugyanannyit mond: ki töltötte a legtöbb kört az élen, ki veri leginkább csapattársát, ki előzött legtöbbször az első körben?

Sebastian Vettel: Mindössze öt verseny kellett hozzá, hogy 90 kört töltsön az élen, ami több, mint amennyit az egész 2016-os szezon során vezetett. Azóta Vettel 221 élen zárt körnél jár.

Lewis Hamilton: A bajnokság második helyezettje időzött a legtöbbet első pozícióban: 262 kört vezetett, a teljes eddigi versenytáv 38,59 %-át, kétszer annyit, mint csapattársa.

Valtteri Bottas: A finn Vettellel együtt a legtöbb dobogós hellyel rendelkezik, nyolcszor végzett pódiumon, kettővel többször, mint csapattársa.

Daniel Ricciardo: A legnagyobb felzárkózást produkálta, mikor Silvertone-ban 14 helyezést javított a rajtpozícióhoz képest. Az időmérőn motorhibából kifolyólag elért 19. helyezés után  ötödikként intették le.

Kimi Raikkönen: 11 próbálkozásból hétszer végzett gyengébb pozícióban rajthelyénél, többször, mint a mezőnyből akárki más.



Max Verstappen: Az összes versenyző közül – beleértve a Monacói Nagydíjat kihagyó Fernando Alonsót – ő teljesítette a legkevesebb kört futamon, 398-at.

Sergio Perez: Három versenyen is (Oroszországban, Spanyolországban, Kanadában) csak Mercedes, Ferrari vagy Red Bull végzett előtte, ezzel ő az élcsapatokon kívüli mezőny királya.

Esteban Ocon: Raikkönen ellentettje, aki 11-ből 10 futamon ért célba jobb helyen rajtpozíciójánál.

Carlos Sainz: Ahányszor befejezte a versenyt, mindig pontot szerzett, míg csapattársa hatszor végzett a legjobb 10-en kívül.

Nico Hülkenberg: Egyedüliként minden időmérőn legyőzte csapattársát, 10-0-ra áll kvalifikációkon Jolyon Palmerhez képest (Azerbajdzsánban nem futott mért időt, ezért nem számít ide.)

Felipe Massa: A brazil saját csapattársához, Strollhoz képest 9-1-re áll, ami 180 fokos fordulat tavalyhoz képest, mikor 17-4-re kapott ki Bottastól időmérőkön.

Lance Stroll: A kanadai hétszer is kiesett a Q1-ben, ugyanannyiszor, ahányszor csapattársa Q3-ba jutott.

Romain Grosjean: Ötször is járt a Q3-ban, míg csapattársa egyszer sem.

Kevin Magnussen: A gyengébben kvalifikáló haasos az első körök legjobbja, 22 pozíciót nyert az eddigi futamok nyitókörében.

Fernando Alonso: Amikor a spanyol az Indy 500-on az élre állt, 1036 nap elteltével vezetett újra egy versenyt. Ha csak az F1-et nézzük, a számláló tovább ketyeg.

Pascal Wehrlein: A mezőny gumimágusa, 206 kört futott ultralágy abroncson, többet, mint akárki más.

Danyiil Kvjat: A bajkeverő: több büntetőpontot (10) szerzett, mint világbajnoki pontot (8).

Stoffel Vandoorne: A legnagyobb mértékben büntetett versenyző, 63 hellyel sorolták hátrébb a rajtrácson, ami héttel kevesebb, mint Alonso esetében, viszont ő egy öt másodperces és egy áthajtásos büntetést is bezsebelt.

Jolyon Palmer: Átlagban 1,02 másodperccel lassabb időmérőn csapattársánál, Hülkenbergnél. Ha levesszük műszaki hibáját Ausztráliában, 0,767-et kapunk, ami még mindig a legrosszabb.

Marcus Ericsson: A leggyakoribb Q1-es kieső, 11-ből kilencszer vérzett el a kvalifikáció első fázisában.

(Forrás: f1fanatic.co.uk)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: