Ha a 2000-es évek elején egy mondatban említették az India és az autósport szavakat, bizony, kevés közös vonatkozást találtunk volna: később azonban sorban jelentek meg az ország képviselői a versenyzés elitjében: Narain Karthikeyan 2005-ben, Karun Chandhok 2010-ben debütált a Forma-1-ben, 2008-ban pedig bemutatkozott nemzeti csapatuk, a Force India is. 2011-ben nagy álmuk vált valóra azzal, hogy F1-es futamot rendezhettek, igaz, a csoda mindössze három évig tartott.
Az indiai bázisú, a Madraszi Motorsport Szövetség égisze alá tartozó MRF Challenge a világ egyik legnépszerűbb téli versenysorozatává vált az elmúlt évek során, az Európában harcoló ifjoncok nagy része képviseltette magát a szériában, elég csak a legutóbbi szezon első három helyezettjére (Harrison Newey, Joey Mawson és Mick Schumacher) tekinteni. Aztán ott a Mahindra, amely a kezdetek óta ott van a Formula-E-ben - a nemrég véget ért harmadik szezonban érték el legnagyobb sikerüket az összetettbeli harmadik helyezéssel.
Az eredményes szereplés után felmerül a kérdés: vajon párhuzamba állíthatóak-e az F1-ben a legnagyobbakat szorongató Force Indiával? Vezetőjük, Dilbagh Gill szerint erre nincs szükség. „Egy motorsport-rajongó számára nincs választás a Forma-1 és a Formula-E között” - idézte az indiait a Motorsport-Total. „Mindkét csapat nagyszerű, a Force India is, és a miénk is. Mindketten sikeresek akarunk lenni, hogy megalkossuk a motorsport alapjait, de együtt” - tette hozzá.