Javult a McLaren-Honda teljesítménye azóta, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíjon az istálló bevetette Spec 3 erőforrását: Bakutól fogva két alkalommal is pontot szerzett a csapat, amely a szezon addigi részében egység nélkül állt, kettős kiesés pedig nem történt. Hamarosan pedig érkezik a negyedik verzió.
„Ismerjük a célunkat: elérni azt, amit más csapatok már elértek. Tudjuk, hogy a legtöbben ugyanolyan koncepciójú motor használnak, mint mi, de a pontos megoldást, pontos kialakítást, a szintet, amelyet elérhetünk vele, nem ismerjük” – mondta Yusuke Hasegawa motorfőnök az Autosportnak. A szakember egy másik nyilatkozatban elárulta, egy bizonyos célt már elértek: azon a szinten tartanak, melyet a szezon első tesztjére jelöltek ki maguknak.
„Az irányt azonban ismerjük, és ismerünk egyes elemeket is, amelyek arrafelé vihetnek minket. Arról azonban még nem döntöttünk, mely elemeket fogjuk beépíteni” – beszélt Hasegawa a nyári szünet utáni első versenyek egyikén érkező fejlesztési csomagról. „Elsősorban az égéstérre koncentrálunk, ugyanakkor az összes más területre is: mint az üzemanyag-fogyasztás, kiegészítő alkatrészek, azaz minden, ahonnan több lóerő sajtolható ki.”
A Hondánál arról is beszéltek, hogy év végéig beérnék a Renault-t – a felzárkózás irama fontos, mivel a 2018-as motor az idei alapokra épül. „Koncepció szempontjából alábecsültük a feladatot” – ismerte el Hasegawa. „Bár időbe telt, amíg stabilizáltuk, azt is beismertük, hogy ezen a stádiumon át kellett esnünk, még ha nagyon nehéz volt is. Azt hittük, hogy elég időnk jutott felkészülni, ezért kezdtük meg az idei motorfejlesztést májusban, de bebizonyosodott, hogy egy év kevés. Elméleti síkon jó lépcsőfokokat tettünk meg, a célunk közepénél járunk, de további fokokat kell megmászni, hogy az élen járókat beérjük.”