DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Szárnyal a közösségi médiában a Formula-1

Néhány éve az F1 egyik nagy gyengeségeként említették gyatra jelenlétét a szociális hálón. A Liberty érkezése óta jobban fejlődik, mint bármely másik sportág.

Az elmúlt fél évben a Formula-1 követőtábora a közösségi médiában – értve ezen a Facebook, Twitter, Instagram és YouTube csatornáit – túllépte a 10 milliós küszöböt, számolt be a Motorsport Week. Ez önmagában nem őrült szám az F1 globális nézettségét tekintve, ám figyelemreméltó ahhoz képest, hogy a 2016 végi állapothoz viszonyítva 56 % növekedés történt. Ez háromszorosa annak, amennyit más vezető sportok, mint a Bajnokok Ligája, Premier League, NBA vagy NASCAR, fel tudnak mutatni.

Az F1 YouTube-csatornája 580 ezer feliratkozót számlál, ezzel pedig 178 %-os növekedést mutatott, míg a sportág Instagram-követőinek tömege 104 %-kal emelkedett, így megközelítette a 3 milliót.



F1 a YouTube-on, napi több tartalommal

 

A Liberty Media tavaly őszi érkezése óta érezhetően megnövekedett az érdekes tartalmak száma a különböző csatornákon. Elsősorban a közzétett videók terén történt nagy változás – Bernie Ecclestone idejében a tévécsatornák kiváltsága volt a mozgógép –, a megtekintések száma 283 %-ot ugrott. A Kanadai Nagydíjon feltöltött videó – Lewis Hamilton megkapta Ayrton Senna sisakját – 7,7 millió megtekintést ért el, ami csúcsot jelent az F1 közösségi tartalmaiban.

„Egyik célunk, amelyet a szezon kezdetén kijelöltünk magunknak, az volt, hogy szélesítsük a Formula-1 közönségét online felületeinken” – értékelt Frank Arthofer, aki az F1 digitális tevékenységeiért felel. „Arra jutottunk, hogy rajongótáborunk a leglelkesebb piacokon kicsit idősebb, ezért a közönség megfiatalítása most és ezután is prioritás.”  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: