DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

A csapatokon múlik, hogy milyen lesz a halo

Charlie Whiting szerint az már a gyártók dolga, hogy széppé tegyék a fejvédő eszközt 2018-ban - úgy véli, hogy nem lesz ezzel semmi gond, megoldják.

Finoman szólva sem fogadta osztatlan lelkesedés azt a bejelentést, mely szerint 2018-tól bevezetik a halót a Formula-1-es autókon - a Hungaroringen ezzel kapcsolatban tartott sajtótájékoztatót Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója. Elmondása szerint az a változat, amit tavaly láthattunk a tesztek során, még kezdeti stádiumban volt és jövőre már sokkal jobban fog kinézni.

"Szerintem csak várnunk kell és meglátjuk, hogy a csapatok mit hoznak ki belőle, mert biztosan élni fognak azzal az aerodinamikai szabadsággal, amit kapnak" - mondta Whiting. "Biztosra veszem, hogy jobban fognak kinézni. A csapatok az alap halót használhatják csak, egy beszállító lesz, de megengedjük, hogy a felső részen használjanak maximum húsz milliméteres, nem szerkezeti burkolatokat."

halo



"Szerintem ez a húsz milliméter elég sok és bár összességében ez egy megkötés, mégis rajtuk áll, hogy azzal a húsz milliméterrel mihez kezdenek. A fő cél ezzel az, hogy területet adjunk a csapatoknak az aerodinamikai változtatásokra, mert azt akarták, hogy irányíthassák az áramlásokat" - magyarázta a versenyigazgató, aki szerint a szurkolók is meg fogják szokni a jelenséget.

"Szerintem a csapatok ezt megoldják, eddig csak kezdetleges dolgokat láttunk, már az is jobban nézett ki, hogy a Williamsen fehér volt, mint az autó többi része. Nem lesz ez olyan rossz, mint gondolnánk, meg fogjuk szokni" - mondta, majd hozzátette: a csapatok ezt szponzorlogók elhelyezésére is használhatják.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: