Emlékszünk még az izraeli születésű Chanoch Nissanyra? Üzletemberünk gondolt egy merészet, hogy megvalósítja gyerekkori álmát és Formula-1-es autót fog vezetni. Autósportos pályafutását 2002-ben kezdte, a következő négy évben pedig nem sikerült meggyőznie környezetét a tehetségéről. Némi sikert elért még a kezdetek során, az F2000-es Magyar Nemzeti Bajnokságban, így úgy határozott, nemzetközi szinten is kipróbálja magát. Az átlagosnál jóval erősebb szponzori háttere vonzóvá tette a pénzügyi nehézségekkel küzdő kiscsapatok számára.
Néhány F3000-as tesztet követően hivatalos tesztelési lehetőséget kapott a Jordan istállótól 2004-ben, Silverstone-ban. A leggyorsabb Kimi Raikkönenhez képest több, mint 18 másodperccel (!) maradt el, így nem mondható, hogy jó benyomást keltett környezetében. Elindult néhány Formula-3000-es versenyen, ahol ismét másodpercekkel volt lassabb a többi pilótánál.
2005-ben a Minardi hivatalos tesztpilótája lett, a misanói teszten hat kör alatt ötször perdült meg, ez alighanem rekord az F1 történetében. Kétszer került elő miatta a piros zászló, arra biztosan jó volt, hogy a csapat ne kényelmesedjen el. Néhány további tesztelést követően Nissany és szponzorai meggyőzték a csapatfőnököt, Paul Stoddartot, hogy a Magyar Nagydíj első szabadedzésén is indítsák. Éppen a pilóta 42. születésnapjára esett és jó PR lehetőségnek is tűnt, hogy az első izraeli versenyző, aki hivatalos F1-es nagydíjhétvégén vesz részt.
Néhány kör után Nissany közölte a rádión, hogy gond van a kocsival, túl sok a tapadás. Alighanem az F1 történetében az egyetlen pilóta, aki ilyenre panaszkodik. Mondani sem kell, a beállítások megváltoztatása után hamarosan ki is csúszott a pályáról. Nem szállt ki az autóból, úgy vitte biztonságosabb helyre a darus kocsi. Utólag kiderült, azért nem szállt ki, mert nem emlékezett, hogyan kell kivenni az autó kormányát, anélkül pedig nem megy!
8 teljesített köréből a leggyorsabb 13 másodperccel maradt el a leggyorsabb Alexander Wurztól. Néhány további privát teszt jutott még neki, majd eltűnt a nemzetközi színtérről, a többi pilóta megkönnyebbülésére. A magyar fellépése után Nick Heidfeld nem hagyta szó nélkül a dolgot. „Ha valaki ennyire lassú, mint Nissany, nem szabadna F1-es autóba engedni. Egyszerűen nagy veszélyt jelent még a többi versenyzőre is” – elemezte az üzletember teljesítményét a német pilóta.
Tudjuk, hogy pénzzel sok mindent el lehet érni, Nissany úr pedig megvalósította álmát, autóversenyző lett és szerepelt még a Formula-1-ben is. Ez elismerésre méltó, az már más megítélés alá esik, hogy milyen nyomot hagyott maga után Chanoch Nissany, számos szakértő szerint minden idők legrosszabb fizetős versenyzője.