Azt már eddig is tudtuk, hogy a Red Bull aeroscreenje után a halo szintén kegyvesztett lett az FIA-nál, a jelenlegi álláspont szerint pedig az extra fejvédelem az úgynevezett pajzs (azaz shield) formájában valósulhat meg. Arról viszont eddig nem érkeztek hírek, hogy a pajzs, amelyet eddig csak fantáziarajzon láthattunk, fejlesztésének milyen fázisában jár.
A német Auto Motor und Sport lap információi szerint egészen előrehaladott fázisban: beszámolójuk állítja, kereken egy hónap múlva, a silverstone-i Brit Nagydíj első szabadedzésén szerelik fel egy F1-es versenygépre, mégpedig a Ferrarira – a csapatra, amely annak idején a halót is elsőként kipróbálta. A többi istállónak viszont egészen szeptemberig kell várnia, ők Monzában tesztelik a pajzsot.
Az elképzelés továbbra is az, hogy a biztonsági megoldás 2018-ban az autókra kerül. Számos csapat azonban már most aggódik amiatt, hogy jövő évi versenygépének fejlesztése csúszik a bizonytalan pont miatt.
„Ami a határidőt illeti, általában július végén, augusztus elején szokás meghatároznunk a monocoque-ot” – idézi a pitpass.com a Sauber szakemberét, Jörg Zandert. „Az alapvető kérdés itt a pajzs és csatlakozási pontjának illeszkedése, a strukturális egységesség. Természetesen részletes információkra van szükségünk.”
A Red Bull autójának műszaki megoldásaiért felelős Paul Monaghan is arra mutatott rá, ketyeg az óra: „Nagyon szűk lesz az idő, ha fel akarjuk helyezni a gépre ’18-ra. A funkcionalitásáról és védőszerepéről folytatott kutatásnak szinte párhuzamosan kell történnie az installálásával. Ez trükkös feladat, hiszen ha változtatnak valamit a pajzson, az hatással lesz a karosszériára is, ha pedig megbontod a rendszert, kellemetlen helyzetben találhatod magad.”