Az 1928-ban született Eric Broadley Colin Champman, John Cooper és Arthur Mallock társaságában említendő: ők voltak a brit motorsportipar szülőatyjai, amely hosszú éveken át dominánsnak számított a Formula-1-ben.
Broadley neve a Lolával jelent egyet, amely a maga korában igencsak jól csengett a versenyzés világában. A mérnök 2000 font megtakarításából építette meg az 1958-as Lola Mk1-et. Abban az időszakban a legtöbb konstruktőr számos kategóriában érdekelt volt: a Lola sportautókat, Formula-2-es és Formula-5000-es modelleket, bajnoki címeket szerző CART és ChampCar-versenygépeket gyártott, számunkra azonban legfontosabb a Formula-1-es szereplés, amely nem önálló konstruktőrként, hanem a legkülönbözőbb vállalkozások partnereként valósult meg.
A Lola Reg Parnell csapata oldalán 1962-ben tűnt fel először a királykategóriában, John Surtees pedig rögtön dobogókat szállított. 1967-ben a Honda, beismerve, hogy saját tervezése vakvágányra jutott, Broadley-t bízta meg egy új karosszéria építésével a japán motor köré: a híres Hondola, ugyancsak Surteesszel, győzött első versenyén. A Lola állt Graham Hill csapata, az Embassy Hill és a nem túl eredményes Team Haas próbálkozása mögött is, igaz, utóbbi esetben főleg csak névleg.
Ezt követően, a 80-as évek végétől a Larrousse és Scuderia Italia csapat mögé álltak be, Aguri Suzuki 1990-ben egy dobogót szerzett a francia formációval. 1997-ben Broadley végül megkísérelte a saját csapat elindítását, de a MasterCard Lola egyetlen sikertelen kvalifikációig jutott csak. Eric Broadley röviddel ezt követően adta el a Lolát, és hosszú nyugdíjas éveket töltött angliai farmján.