DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat
F1

Kihűltek a gumik és a fékek is Monacóban

Több vezetői hibát is láthattunk a Monacói Nagydíjon, de nem mindért a pilóta volt felelős, legalábbis nem 100%-ban - Marcus Ericsson szerint a gumik és a fékek is használhatatlanok voltak néha.

Komoly hibát követett el Marcus Ericsson a hétvégi Monacói Nagydíjon, hiszen akkor csapódott bele a falba, amikor meg akarta előzni a biztonsági autót, tulajdonképpen versenyen kívül - emiatt fel kellett adnia a futamot. A svéd szerint viszont nem ő a hibás.

"Problémáim voltak a fékekkel, már a biztonsági autós fázis előtt túlmelegedtek, aztán amikor ennyire lassan köröztünk, még inkább felforrtak. Egyszer csak nem tudtam használni a féket" - magyarázta Ericsson a Motorsportnak.

gumik



"Amikor meghallottam az üzenetet, hogy előzzem meg a biztonsági autót, a fékeim nem működtek, a gumim pedig jéghideg volt. Ezek kombinációja okozta azt, hogy nem tudtam megállni és befordulni az egyes kanyarban" - emlékezett vissza a svéd.

Az idei Pirelli-abroncsok felmelegítése komoly kihívás volt a hétvége folyamán, de szinte a teljes szezon folyamán bajlódnak ezzel a csapatok. "Folyamatosan jelen van egy kicsit ez a probléma, mindig azt látjuk, hogy ha kicsit lassítunk, akkor nagyon sok hőmérséklet elveszik. Ez jól látszott most is. Nagyon keményen kell dolgozni a fékekkel, hogy megmaradjon a gumik hőmérséklete és három-négy körön keresztül ezt nem tudtam csinálni. Ezek után nem meglepő, hogy ez történt" - tette hozzá még Ericsson.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: