Úgy fest, egyáltalán nem szegte kedvét a csapatoknak az a tény, hogy 2018-tól betiltásra kerülnek a T-szárnyak az autó motorborítása felett, újabb és újabb ötleteket láthatunk és ez 2017-ben még így is marad. A Force India most egy teljesen új megoldást választott, három párhuzamos, vízszintes elemet tartalmaz.
Az indiai istálló volt azon kevesek egyike, akik nem alkalmazták eddig a T-szárnyat. A csapatok azonban mindent elkövetnek, hogy Monte Carlóban a létező legtöbb leszorítóerővel dolgozhassanak a pilóták, így a Force India is beadta a derekát, nem is kicsit látványos tervezésű aerodinamikai elemével.
Az ovális koncepció a McLarentől ered, ám ezt az indiaiak továbbfejlesztették egy vízszintesen középen átfutó harmadik kis alkatrésszel. Egy apró kiskaput használnak ki egyébként az istállók az idei aerodinamikai szabályoknál, de utólag kiderült, hogy túlságosan negatív a megítélése, sok rajongó szerint vizuálisan pocsék látványt nyújtanak, ahogy a cápauszonyok is. Bár ennek megítélése szubjektív, mert vannak, akiknek tetszik ez a két elem.
Áprilisban végül konszenzusra jutottak a csapatok, hogy 2018-ra betiltják a T-szárnyat és a cápauszonyt is. De idén még szabályos és a jelek szerint mindenki folyamatosan fejleszti egész évben még az említett elemeket. Egyébként a Haas még továbbment és ők egy dupla ovál verziót alkalmaznak autóikon.