DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Brexit - bajban lesz a Renault?

A Renault gyári istállója két központtal rendelkezik jelenleg, egy Angliában, egy pedig Franciaországban. A közeledő brit kilépés az Európai Unióból vajon nehézséget jelent-e és szükséges-e vészforgatókönyv a csapatnak?

A Renault istálló csapatfőnöke, Cyril Abiteboul elismeri, hogy komoly a mozgás a két ország között a csapat életében, ám nem érzi úgy, hogy emiatt vészhelyzet lenne és külön tervet kellene kidolgozniuk. A források két központban csoportosulnak, az egyik az erőforrás konkrét gyára Viry-Chatillonban, Franciaországban, míg a csapat központja az angliai Enstone-ban található.

Felforgatja-e a Renault mindennapjait a brit kilépés?


Abiteboul szerint a Brexit hosszú távú hatásai kiszámíthatatlanok, ám rövid távon egyelőre inkább hasznot hozott a szponzori szerződések miatt, ugyanis az angol font gyengült. „Nem tudjuk, hosszú távon hogyan alakulnak majd a dolgok. A stáb mozgását is figyelemmel kell kísérnünk, egyértelmű, hogy bárhonnan a világból magunkhoz kell vonzani a tehetségeket és az Egyesült Királyság mindig is olyan hely marad, ahol rengeteg tehetséggel találkozhatunk” – így Abiteboul.

„Valóban sok a mozgás csapatunk részéről Franciaország és az Egyesült Királyság között, ez egy olyan dolog, amit óvatosan kell kezelnünk” – tette hozzá a csapatfőnök. 2015 végén történt a felvásárlása a Lotus istállónak,  a Renault enstone-i központja már várhatóan 650 embert foglalkoztat majd ez év végére. „Egyelőre új épületeket húzunk fel Angliában, nincs vészforgatókönyvünk és nem is gondolunk arra, hogy máshol kellene építkeznünk. Úgy gondoljuk, hogy az emberek mindenhol racionálisak, bízunk bennük, a britek biztosan meg akarják védeni iparukat és a motorsport igencsak fontos iparág az Egyesült Királyságban” – zárta gondolatait optimistán Cyril Abiteboul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: