A Hamilton-Vettel csata teljes pompájában tündököl
A világbajnokság élén álló duó nem egyszer, hanem háromszor is fej-fej mellett autózott az egyes kanyar felé a Spanyol Nagydíjon: először a rajt után, amikor a ferraris remek ütemben jött el a második helyről, és átugrotta riválisát. A második alkalom Vettel kiállása után következett: a német kitette a bal állát az célegyenes végén, és hajszálnyival kitolta a pályáról a britet. Körökkel később azonban nem volt apelláta: Hamilton a DRS segítségével faképnél hagyta a négyszeres világbajnokot.
Noha Vettel „csak” vb-címek tekintetében múlja felül a Mercedes-pilótáját, idén fej-fej mellett csatázhatnak az elsőségért – készüljünk fel, hogy valódi klasszikus szezon vár ránk.
Raikkönennek és Bottasnak távol kell maradnia egymástól
Noha a stewardok versenybalesetnek titulálták az egyes kanyarban történteket, Bottas kormánymozdulata váltotta ki azt a láncreakciót, mely honfitársa és Max Verstappen versenyének is véget vetett. Nem ez volt az első alkalom, hogy a két finn közeli ismertséget kötött egymással a pályán (2015 őszén kétszer is), és könnyen lehet, hogy még nincs vége a kimondott-kimondatlan párharcuknak.
Az Ferrari hatalmas PR-húzásával már a jövő kezdetét látjuk
A Motorsport szakírója, Charles Bradley úgy véli, a Reszkessetek betörők és Macaulay Culkin óta nem kapott ennyi műsoridőt egy szőke kissrác, mint a Spanyol Nagydíjon és a versenyt követően a franciaországi Amiens-ből származó Thomas. Miután a hat éves fiú könnyekben tört ki Raikkönen első körös kiesése után, a Ferrari meghívta őt és családját a csapat kiszolgáló-létesítményébe, ahol találkozott kedvencével, mi több, egy aláírt sapkát is kapott a Jégembertől.
Már a rajtszámok is galibát okozhatnak
Barcelona előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség felhívta a csapatok figyelmét arra, hogy a versenyzők rajtszámát, és neveik hárombetűs rövidítését ezentúl láthatóbbá kell tenni az autókon. Ennek mindenki eleget is tett, a Force Indiát kivéve, a silverstone-iak pedig 25 ezer eurós büntetéssel hagyhatták el a pályát. Érdekes azonban, hogy a gépátvételnél ez nem jelentett problémát, csak a futamot követően.
A Renault motorerő-lemaradásban van
A franciák motorjait használó alakulatok már néhány hete sem adtak igazat az FIA vizsgálatának, mely szerint a Mercedes, a Ferrari és a Renault erőforrásai három tizedmásodpercen belül vannak egymáshoz képest. Nos, amíg Daniel Ricciardo harmadik helyre ért be a Red Bullal, Nico Hülkenberg pedig remek hatodik pozíciót szerzett a gyári alakulat gépével, addig a Toro Rossónak azonban nem ment. Carlos Sainz és Danyiil Kvjat is arra panaszkodott, hogy nem bírtak a Sauber és a Haas Ferrari-motoros autóival – ez különösen azért volt fájó számukra, mert a hinwiliek a Scuderia tavaly aggregátjait használják idén.