Bár a Honda már a 2017-es szezon elejére is radikálisan átalakított erőforrást tervezett, nem kellett sok idő ahhoz, hogy felismerjék, ismét zsákutcába kerültek, hiszen a megbízhatatlanság és a tempóhiány kéz a kézben járt az elmúlt versenyek során. A japánoknak ezért paddock-pletykák szerint az Ilmor és a Mercedes is segít a felzárkózásban, Monaco utánra pedig jelentős motorfejlesztéssel készülnek.
Azaz csak készülnének, hiszen a Honda F1-es projektjét irányító Yusuke Hasegawa egyáltalán nem biztos benne, hogy befejezik addig a munkát. „Kanada hagyományosan erőpálya, így mindenképpen szeretnénk ott bevetni az új motort. De nem igazán vagyok biztos ebben” – idézte a japánt a Motorsport. A Honda idén csak motorprogramokon változtatott, valamint megbízhatóság terén próbáltak eszközölni néhány módosítást, Barcelonára pedig az üzemanyagrendszeren újítottak, szinte kiküszöbölve azokat a vezethetőségi problémákat, melyek folyamatosan hátráltatták Fernando Alonsót és Stoffel Vandoorne-t.
„Ez elég komoly fejlesztés, de elnézve a topcsapatokkal szembeni lemaradásunkat, nem igazán lehetünk büszkék” – folytatta Hasegawa, aki szerint a pénteken látott olajrendszer-meghibásodás nem fog előfordulni a versenyen. Fernando Alonso ajándéknak nevezte időmérőn megszerzett hetedik helyét, és bízik benne, hogy így lesz. „Az adataink szerint a motor még járt, de amikor leesett az olajnyomás, búcsút inthettünk annak is” – tette hozzá a japán.