Az FIA azonnali változtatásokat eszközölt az Orosz Nagydíj helyszínén, a korábban már többször is látott narancssárga kerékvetőtoldásokat alkalmazzák a kanyarlevágásokat elkerülendő. A kettes kanyar ilyen téren a legkritikusabb, amiből azonnal a hármas is következik, ezt a részt előszeretettel rövidítették le az elmúlt időszakban, ami előnyt hozhatott az adott pilótának.
Egy szűk jobbos a szocsi pálya első komoly fékezési pontja, ahol már számos incidens történt, amikor is több versenyző kiszélesítette a kanyart, ez különösen az első körben volt eddig jellemző. Ha valaki túl gyorsan érkezik a kanyarba, a levágás után jóval előbb tud kigyorsítani a hármasból, ami előnyszerzés lehet, ezt igyekszik az FIA elkerülni a változtatással. A kettes kanyar kijáratánál a pálya szélétől 3 méterre kerültek ezek az öt centi magas sárga elemek. Ezeket kikerülve tud csak visszajönni a pilóta a versenypályára, ami már inkább hátrányt, mint előnyt hoz.
Charlie Whiting kiemelte az FIA közleményében, hogy aki nem tudja a pálya vonalvezetésén belül teljesíteni a kettes kanyart, az a narancssárga kerékvető elemeket teljesen megkerülve köteles biztonságosan visszatérni az aszfaltra a hármas kanyarban.