A Haasnál sem volt teljesen egyértelmű, hogy kinek fekszik a jelenlegi beszállító, a Brembo fékrendszere és kinek nem. Kevin Magnussen például egyszer sem panaszkodott rá, Romain Grosjean viszont többször is felemelte szavát a kiszámíthatatlan, rossz fékek miatt 2016-ban és 2017-ben is, néhány kicsúszása is köszönhető volt fékhibáknak.
A francia pilótának most lehetősége nyílott a rivális Carbon Industries fékrendszerét kipróbálni a versenyautóban a bahreini tesztek során, igaz, közben a Brembo is előállt az utóbbi pár hétben néhány újítással, amit szintén kipróbáltak az autón és ezekre egyelőre Grosjean sem panaszkodott. Éppen ezért a Haas egyelőre hezitál, hogy lecserélje-e a fékbeszállítóját, vagy sem.
Többek között az az egyik probléma, hogy a Haas szoros szövetségben van a kezdetek óta a Ferrari istállóval, akinek pedig nagyon hosszú évek óta a Brembo a beszállítója. Grosjean sem tudott nagy különbséget tenni egyelőre a két fékrendszer között. „Nagyon hasonlónak tűntek” – mondta el véleményét a két különböző fékről a francia pilóta a bahreini teszteket követően.
„Azt látjuk a telemetriából, hogy néhány dolog jobban működik már. Sokkal inkább viselkedik úgy a fékezési pontok végén, mint ahogy én szeretném” – nyilatkozta Grosjean az Auto Motor und Sport lapnak. Ugyakakkor a Brembo újításai is kezdenek tetszeni a Haas francia pilótájának. „Teljesen biztosnak kellene lennünk abban, hogy fejlődünk. Nem áldozhatunk többé teljes szabadedzéseket arra, hogy a fékekkel kell bajlódnunk” – tette hozzá Romain Grosjean, aki azt is elmondta, hogy a Renault gyári istállója egyelőre veri őket a kvalifikációkon, de a versenytempóban egyelőre jobb a Haas.