Grafikákon bemutatták az FIA által kifejlesztett és a versenyzők számára frissen prezentált új fejvédelmi megoldást, amit a „shield” névvel illettek. A vázlatrajzokat az Autosport technikai munkatársa, Giorgio Piola alkotta meg, amelyek IDE és IDE kattintva tekinthetők meg.
A tavalyi év során kipróbált halo és aeroscreen után a shield egy újabb elgondolás mentén készült, amelyben a „védőpajzs” hosszan előrenyúlik az autó orra felé. A pilótához közeli végének teteje ugyan a sisak pontja fölé nyúlik, így hatékony védelmet jelenthet a szemből érkező tárgyak ellen, ám a shield fölülről védtelenül hagyja a sisakot.
Az FIA ezt egy kompromisszumos megoldásnak szánja a halo után, amely egyértelmű biztonsági előnyei ellenére esztétikailag nem sokak tetszését nyerte el a mezőny tagjai és a rajongók között sem. Ezt az új koncepciót a Kínai Nagydíj hétvégéjén mutatták meg először a pilótáknak, akiknek véleménye viszont ezzel kapcsolatban is igencsak vegyes. Egyesek szerint például köztes megoldásokkal egyáltalán kár is vesződni.
„Őszintén szólva jól néz ki. A halóhoz képest sokkal szebb, viszont szerintem a szépség helyett sokkal inkább a védelem szintje alapján kellene döntenünk” - mondta Felipe Massa, akinek véleményére sokan odafigyelnek, lévén ő volt az, aki 2009-ben maga is elszenvedett egy súlyos fejsérülést. „Az én balesetemnél ez az új rendszer talán működött volna, de más helyzetekben már nem biztos. A kerekek idén már nehezebbek is, szóval ha éppen ott landol egy, ez aligha nyújtana védelmet. És a biztonság mellett vagyok.”
A Haas pilótái viszont azon az egységes állásponton vannak, hogy minden maradjon a jelenlegi helyzetben, dacára annak, hogy az FIA és a csapatok tavaly megegyeztek, hogy 2018-tól bevezetnek valamilyen fejvédelmet (persze előbb még el kell fogadniuk valamelyik változatot, és ha ebben a hónapban nem sikerül, a továbbiakban már csak mindenki beleegyezésével lehet majd keresztülvinni).
„Én ellenzem a shieldet, az aeroscreent és a halót is” - jelentette ki kategorikusan Romain Grosjean. „A Formula-1 végre visszajutott oda, ahol lennie kell, agresszív kinézetű autóink vannak, és én semmi olyat nem tennék már rá, ami tönkreteheti azt, amit éppen felépítettünk.”
Kevin Magnussen így folytatta: „Engem nem zavarna, ha egyik sem lenne. Én most is elégedett vagyok, és ez az új elem a kilátást is eléggé zavarná, különösen vizes pályán. Tavaly Brazíliában fejvédelem nélkül is alig láttunk valamit, szóval egy ilyennel a szemünk előtt biztos vagyok benne, hogy minden elsötétülne.”