A finn Mercedesén lévő elem vízszintes része minden előjel nélkül adta meg magát az időmérő előtt, Bottas pedig e nélkül fejezte be a gyakorlást. A szárny hasznosságát igencsak megkérdőjelezi, hogy a pilóta még így is 0,371 másodperccel maradt el Sebastian Vettel legjobbjától. „Nem került túl sok időnkbe” – idézte az Auto Motor und Sport a Mercedes sportigazgatóját, Niki Lauda pedig viccel ütötte el a helyzetet: „A ruhák túl nehezek voltak a fogason.”
A Mercedes több csapattól (Ferrari, Williams, Haas, McLaren) eltérően külön elemre helyezte a T-szárnyat, melyre eddig nem vonatkoztak előírások – annak ellenére, hogy Ausztráliában a Haasnak meg kellett erősítenie azt instabilitása miatt. Az AMuS szerint az FIA azt tervezi, hogy fél milliméterben fogja szabályozni az elem vízszintes kilengésének mértékét adott terhelés alatt – e szerint már három csapat is tilosban jár.
A portál információt szerzett egy kérdőívről is, melyet a szövetség küldött szét a csapatoknak a cápauszony esetleges betiltásáról. Tízből kilenc alakulat amellett érvelt, hogy minősítsék szabálytalannak a megoldást, egyedül az a Red Bull támogatja továbbra is használatát, mely néhány héttel ezelőtt hevesen tiltakozott ellene.
Az FIA azt szeretné, ha már a Spanyol Nagydíjtól tisztázódnának a technikai szabályok ezen a téren, ennek érdekében találkozóra hívta össze az F1-es csapatok technikai igazgatóit Bahrein utánra.