DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Verstappennek van egy rossz híre a rajongók felé

Az Ausztrál Nagydíj ötödik rajtkockáját megszerző holland pilóta eddigi tapasztalatai alapján nincs elragadtatva az új F1-től, sőt, már a vasárnapi versenytől sem vár sokat.

Az előszezon és a tesztek alatt gyakran hangoztatott frázis volt, hogy az új szabályok nemhogy izgalmasabbá teszik a Forma-1-et, hanem ismét csökkentenek annak élvezeti értékéből. Max Verstappen az időmérő után nem rejtette véka alá véleményét a témával kapcsolatban, hiszen amikor a Sky Sports szakértője, Damon Hill megkérdezte tőle, hogy izgalmasabb lesz-e az F1 idén, így válaszolt: „Ami a vezetést illeti, egyértelműen, sokkal gyorsabbak és élvezetesebbek az autók – ezt különösen az időmérőn, kevés üzemanyaggal érzed igazán a kanyarokban. A versenyzéssel kapcsolatban más a helyzet: unalmasabbak lesznek a futamok, úgy vélem, aki holnap elsőként fordul el az egyes kanyarban, az is lesz a győztes a végén.”



Verstappen kitért társa, Daniel Ricciardo balesetére is: a holland szerint az autók valóban nehezebben vezethetőek, és könnyebb elveszíteni felettük az irányítást. „Ezekkel a gumikkal, különösen hátul, ahol nagyon szélesek, ha egyszer megúszik az autó, sokkal nehezebb korrigálni, hiszen hirtelen nagymértékű tapadást veszítesz. Ezt tapasztaltam Barcelonában is egy alkalommal. Normális esetben, amikor az autó egyensúlya megfelelő, és nem küzdesz túlkormányzottsággal, még könnyebben is megy a vezetés.”

A hollandnak esélye sem volt arra, hogy beférkőzzön a Mercedesek és a Ferrarik közé az időmérőn, és csak az ötödik helyen zárt, négy és fél tizedes lemaradásban Kimi Raikkönentől. „Ez így nem jó, de egy ilyen problémás hétvége, és az előszezoni tesztek után ez volt a legtöbb, amit ma kihozhattunk magunkból. Nagyon trükkös egyensúlyba hozni az autót, hiszen bármikor változtatunk valamin, annak nagy hatása van a túlkormányzottságra vagy az alulkormányzottságra, és tempó tekintetében sem tudjuk a maximumot nyújtani. Ez utóbbi téren egyértelmű a lemaradásunk, de tapadás szempontjából sem ütjük meg a Mercedes és a Ferrari szintjét. Csak tiszta rajtot akarok holnap: reálisan látom a helyzetet, hiszen nincs esélyünk arra, hogy elkapjuk őket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: