Ismert tény, hogy a Formula-1 csapatai közül évről évre a Ferrari markát üti a legnagyobb részesedés a sportág bevételeiből, függetlenül a konstruktőri helyezéstől, amely elméletileg meghatározza az elosztás rendszerét. Az olasz istállónak ugyanis 100 millió dolláros bónusz jár történelmi múltja miatt – az F1 akkori vezetése, az élen Bernie Ecclestone-nal, azért döntött a plusz kifizetés mellett, hogy a sportágban tartsa az istállót.
„A minap mondta nekem valaki, hogy mióta a Formula-1 létezik, több mint 70 csapat szerepelt benne. Ezt nem hiszem el, de ismerve, aki mondta, igaznak kell lennie” – világított rá sajátosan a bajnokságban az 1950-es kezdet óta szereplő Ferrari különleges helyzetére Ecclestone a Sky Sportsnak adott interjúban.
Az F1 visszavonult vezetője azonban, aki ebben a nyilatkozatában azt is elárulta, még egy évig be akarta tölteni posztját, figyelmeztetett rá, elérkezhet a pont, amikor a Scuderiát a bónusz sem marasztalja a mezőnyben. „Mint tudjuk, semmi sem tart örökké. Ha valaki feldühíti a Ferrarit, talán abbahagyják. Lehet, hogy ha a Mercedes még megnyer pár bajnokságot, akkor azt mondják, ennyi elég.”
A Liberty Media, a sport tulajdonosa már tett célzást arra, hogy megszüntethetik a kiemelt csapatoknak járó bónuszokat. Ecclestone azt magyarázta el, miért vezették be egykor őket: „Nagyon egyszerű, az akkori tulajdonos, a CVC nyilvános ajánlattételt akart, azelőtt pedig, hogy piacra mennek, garantálni kellett, hogy a csapatok is ott lesznek. Minden csapatot áttekintettünk, hogy megnézzük, ki tudná 2020-ig elkötelezni magát, és ezt be is tartani, mivel sokan mondták, hogy aláírják.”
„De aláírni bármit lehet, aztán a következő héten akár ki is szállhatnak. A nagy cégek élenjárói valódi elkötelezettséget vállaltak hosszú távra, ezért pedig jutalomra volt szükségük. Azt mondták, valami jár nekünk cserébe, és teljesen jogosan tették. Így történt” – magyarázta Ecclestone.