A spanyol pilóta szerint olyan, mintha a Formula-1 egy kategóriával feljebb került volna, az új, 2017-es szabályváltozások miatt. Az autókon a téli szünet alatt elvégzett változtatások szemmel is láthatóak, de a köridők jelentős gyorsulásán is lemérhetők. Ennek okai a szélesebb gumik és a jóval nagyobb leszorító erő. Ez fizikailag is nagyobb kihívást jelent a versenyzőknek.
Sainz nagyobb élvezetet talál az új autó vezetésében, különösen a megemelkedett kanyarsebességek miatt, amiket a szélesebb gumik és az aerodinamikai változtatások tesznek lehetővé. „Számomra olyan, mintha nem egy másik koncepció lenne, hanem egy másik kategória. Az autó tényleg nagyon könnyen kezelhető, de ugyanakkor jóval gyorsabb a kanyarokban. Nagyon élvezem a változásokat” – dicsérte az új szabályokat a spanyol versenyző.
„Először is, amikor még csak a beállításokat keresgéltük, még nem találtuk a kocsi határait. De néhány menettel később már elkezdhettem nyomni neki és nagyon látványos lett a különbség a tavalyi évad első teszteléséhez képest. Sokkal gyorsabbak vagyunk” – tette hozzá Sainz. Bár több F1-es pilóta is rámutatott, hogy az új kocsik vezetéséhez többet kell edzeniük, Sainz nem találta nehezebbnek az új, Renault motoros Toro Rosso vezetését.
„Nem érzem bonyolultabbnak a vezetését az új STR12-nek, de fizikálisan mindenképpen megterhelőbb a pilótának. Biztosnak kell lenned a kocsid határaiban. Ez nem könnyű, mivel a határok a tavalyi évhez képest sokkal messzebb vannak. Sok időt nyerhetünk a pályán, ha ezt megtaláljuk, az autó szinte kéri, hogy minél inkább nyomjuk neki. Nagyon élvezem” – zárta nyilatkozatát Carlos Sainz.