A városi tanács tegnap este döntött arról, hogy a dél-ausztráliai turisztikai minisztert, Leon Bignellt kérik meg arra, próbálja megtalálni a lehetőségét annak, hogy Adelaide visszaszerezze az F1-es világbajnoki futam rendezési jogát.
A dél-ausztráliai város volt az első tizenegy ausztrál futam házigazdája, egészen 1995-ig. A pálya azóta némi változáson esett át, de használatban van. Egy rövidített változatán jelenleg is versenyeznek, például a Supercars versenysorozat szezonnyitóját is itt tartották.
Egyelőre még csak abban a fázisban van az ügy, amikor a lehetőséget keresik a város vezetői, de a szándékaik komolyak. Az említett miniszter, Bignell azonban finoman szólva sem lelkesedett egyelőre az ötletért. „Ezek az emberek feldühítenek. Ha nagydíjat akarnak rendezni, akkor pumpáljanak bele pénzt is, a lelátókat emeljük magasabbra, az adófizetőink nagyon fognak neki örülni” – reagált mérgesen Bignell.
„Nézzük Bathurst példáját. A városi tanács hat millió dollárral szállt be a versenybe. Ellenben Adelaide ötvenezerről beszél, ránk pedig rögtön százezret terhelne. Nagyon jók a panaszkodásban, de a zsebükbe már nem nyúlnának az adófizetőik megsegítéséért. Nem érdekel minket a Formula-1!” – vetette el az ötletet a miniszter.
Az Ausztrál Nagydíj szerződése 2023-ig szól Melbourne városával, jelenleg nem úgy tűnik, hogy ebben változás állna be. Korábban Adelaide-ben több alkalommal is drámai módon dőlt el a világbajnoki cím sorsa. 1986-ban és 1994-ben is a záró futam döntött, de igen híressé vált az 1989-es esőverseny, valamint az 1991-es rövidített futam. 1995-ben itt sérült meg súlyosan a későbbi kétszeres világbajnok, Mika Hakkinen és itt aratta utolsó győzelmét a brit oroszlán, Nigel Mansell is.