A rajongók és TV-nézők sem szerették az eddig fennálló rendszert, amikor is esőversenynél a rajt a Safety Car mögött körözéssel történt meg, rengeteg izgalmat vett el a futamoktól. A barcelonai tesztelés helyszínén ült össze a Motorsport Világtanács és véglegesítette az új szabályokat.
A szabályozás nem használja az „eső” szót, de ha a pályaviszonyok nem alkalmasak a verseny rajtjának elengedésére, akkor lehetséges a biztonsági autó mögötti start. Eddig ugyanis nem lehetséges, hanem kötelező volt. Egyetlen szó az eltérés, az izgalmak miatt mégis fontos.
Bár alapvetően az esőn kívül kevés más oka lehet annak, ha a pályaviszonyok alkalmatlanak a versenyzésre, fontos visszaemlékeznünk a Makaói Nagydíjra, ahol is Charlie Whitingnak a biztonsági autós rajtot kellett választania. Ennek oka pedig az F3-as futam előtti egyik betétversenyen történt incidens, amelynek során egy hatalmas olajfolt került a pályára.
Ezzel kapcsolatos változás még, hogy korábban minden, biztonsági autó mögött eltöltött kör beleszámított a futamba (a rajtnál), most azonban nem lesz a verseny része. Az SC mögött továbbra sem hagyhatnak a pilóták egymás között 10 autóhossznál nagyobb távolságot.