DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Esőben is lehetséges az állórajt

Úgy fest, teljesült a rajongók vágya. Az új Formula 1-es szabályok között találjuk az esőversenyek rajtjára vonatkozó változtatást. Most már tarthatnak állórajtot esős körülmények között is, bár extrém esőben még mindig marad a biztonsági autó mögül való indulás.

A rajongók és TV-nézők sem szerették az eddig fennálló rendszert, amikor is esőversenynél a rajt a Safety Car mögött körözéssel történt meg, rengeteg izgalmat vett el a futamoktól. A barcelonai tesztelés helyszínén ült össze a Motorsport Világtanács és véglegesítette az új szabályokat.

A szabályozás nem használja az „eső” szót, de ha a pályaviszonyok nem alkalmasak a verseny rajtjának elengedésére, akkor lehetséges a biztonsági autó mögötti start. Eddig ugyanis nem lehetséges, hanem kötelező volt. Egyetlen szó az eltérés, az izgalmak miatt mégis fontos.

A biztonsági autó a 2016-os Brazil Nagydíjon


Bár alapvetően az esőn kívül kevés más oka lehet annak, ha a pályaviszonyok alkalmatlanak a versenyzésre, fontos visszaemlékeznünk a Makaói Nagydíjra, ahol is Charlie Whitingnak a biztonsági autós rajtot kellett választania. Ennek oka pedig az F3-as futam előtti egyik betétversenyen történt incidens, amelynek során egy hatalmas olajfolt került a pályára.

Ezzel kapcsolatos változás még, hogy korábban minden, biztonsági autó mögött eltöltött kör beleszámított a futamba (a rajtnál), most azonban nem lesz a verseny része. Az SC mögött továbbra sem hagyhatnak a pilóták egymás között 10 autóhossznál nagyobb távolságot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: