Amikor jelentősen megváltoznak az autókra vonatkozó technikai előírások két szezon között, mindig fennáll a veszélye annak, hogy jobban kinyílik az olló az élmezőny és az üldözők között, hiszen a nagyobb, tehetősebb csapatok gyorsabban és hatékonyabban tudnak reagálni az átalakult körülményekre. Ez történhetett idén, az új aeroszabályok mellett is, a Haas csapatfőnöke szerint ugyanis látványos különbség lehet a mezőnyben az első hat autó és a többiek között.
„Az élen álló három csapat és a többiek között szerintem 1-1,5 másodperc szakadék tátong” - vélekedett Steiner. „Az aerodinamika okozza ezt a különbséget, amin még dolgoznunk kell. Ausztráliára nyilvánvalóan nem fogjuk tudni ezt ledolgozni, hiszen a nagyobb csapatoknak mindig is több forrásuk lesz a fejlesztésekre, de hát erre számítani is lehetett. Nincs abban semmi meglepő, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull jött ki a legjobban az új szabályokból.”
„Véleményem szerint ez a különbség nem is fog csökkenni. De talán idővel az élen állók számára majd egyre szűkülni fognak a fejlesztési lehetőségek, a kisebb csapatok így nagyobb előrelépésre lehetnek képesek, és ugyebár mi már látni fogjuk azt is, hogy a nagyok korábban mit csináltak.”
Persze a középmezőnyben sem lesznek teljesen kiegyenlítettek az erőviszonyok, az amerikai istálló csapatfőnöke azt is megtippelte, hogy szerinte melyik istálló emelkedhet ki kezdetben negyedik legjobbként - és nem saját magukra gondol.
„Szerintem a Williamsnek van egy kis előnye ezzel a nagy csoporttal szemben, de még kell pár nap, hogy erről megbizonyosodjunk. Aztán Ausztráliában majd úgyis kiderül.”