DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 17. péntek
F1

Nem számított ilyen nagy kihívásra az F1 új tulajdonosa

A Liberty Media a Forma-1-ben eltöltött elmúlt fél éve alatt rájött, hogy sokkal többet kell tenni a sportág népszerűsítéséért, mint azt előzetesen gondolták.

Az amerikai vállalat először tavaly szeptemberben jelent meg a száguldó cirkuszban, igazgatótanácsuk mégis csak januárban döntött arról, hogy folytatják a tranzakciót, és átveszik a Forma-1 többségi tulajdonjogait. A Liberty Media folyamatosan figyeli, hogy milyen szegmensekben lehetne előrelépnie a sportágnak, a cég vezérigazgatója szerint azonban még várnunk kell arra, hogy konkrét lépések szemmel láthatóak legyenek. „Úgy vélem, hogy az átvétel előtti, figyelmes tanulmányozásnak köszönhetően minden, amit erről az üzletről és lehetőségről gondoltunk, most nyert megerősítést” – idézte Greg Maffeit a Motorsport.com.



„Rövid távon nagyon nagy lehetőségeink annak, például szponzoráció terén. Aztán ott vannak a hosszabb távú lehetőségek, például digitális viszonylatban: a játékosítás, a virtuális valóság, a közvetítések átalakítása, hogy sokkal nagyobb eseményeket alkossunk, de ezzel párhuzamosan sokkal nagyobb bevételre tegyünk szert a hétvégék során. Ezek közül néhány időbe fog telni. Valószínűtlen, hogy rövid távon lesz alkalmunk a terjeszkedésre, mert ha nyernénk is olyan dolgokkal, mint a szponzoráció, mindennek költségei vannak. Úgy vélem, hogy ami a hosszabb távú célokat illeti, sokkal nagyobb kihívás előtt állunk, mint ahogyan azt eredetileg gondoltuk.”

Maffei szerint a Liberty által tervezett változásokat nem lesz könnyű végrehajtani, méghozzá a Forma-1 túlzott komplexitása miatt. „Ez a fajta bonyolultság sokrétű, az FIA-tól kezdve a csapatokon keresztül az F1-es Stratégiai Csoportig” – mondta az amerikai. „Alapvetően Chase-n és Ross Brawnon múlik, hogy érdekesebbé és izgalmasabbá tegyék a versenyeket, és úgy vélem, egység van a legtöbb tervünket illetően. De egyelőre még az a kérdés, hogy mindezek végrehajtása mennyi időt fog igénybe venni.”

„Úgy vélem, egyetértés van abban a tekintetben, hogy hogyan változtassuk a sportágat lenyűgözőbbé, hogy mindenki számára hasznos legyen, beleértve a versenyzőket, a csapatokat, a rajongókat, a szabályhozókat, és az F1-es kereskedelmi lényegét. A végrehajtás nem egyszerű, hiszen ahogyan mondtam, több résztvevő érdekeit kell figyelembe venni a megegyezések során, de optimista vagyok” – tette hozzá Maffei.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: