A Haas életét a fékek nehezítették meg leginkább első, 2016-os szezonjában. Bár a barcelonai teszten nem jelentkezett látványosan, például kicsúszások formájában ez a gond – a Mercedes, Ferrari és Sauber mögött a Haas teljesítette a negyedik legtöbb kört – a csapat elismerte, a fékrendszer működése továbbra sem optimális.
„Még nem végeztünk teljesen a fékekkel, fő problémánk a kiszámíthatatlanságuk” – panaszkodott Günther Steiner csapatfőnök az Autosportnak. „Megint csak az a helyzet, hogy néha olyan fékünk van, amellyel a versenyzők igazán elégedettek, aztán egy másik szettet kapunk, amellyel egyáltalán nem. Ez időveszteséggel jár.”
„Nem csupán a kiesett időről beszélek, hanem arról is, hogy a versenyző veszít az önbizalmából. Ha felteszel egy újat, ismét fel kell építenie egy magabiztossági szintet. Ezért mondom, hogy még nem végeztünk velük” – magyarázta Steiner, milyen pszichológiai hatásokkal jár egy alkatrészcsere. „Kedden és csütörtökön például jó fékeink voltak, de szerdán ezek jelentették egyik problémánkat.”
A Haas továbbra is a Brembo fékeit használja, habár szóba került, hogy beszállítót válthatnak: a tavalyi Brazil Nagydíjon kipróbálták a CI termékét. Egyelőre azonban nem rendelkeznek elegendő adattal, hogy cseréljenek. „Nem teszteltük őket annyit, hogy tudjuk, kiszámíthatóak-e vagy sem. Előző évben volt egy tesztünk, de nem tudtunk következtetést levonni. Idén újra ki kell próbálni őket, mivel a szélesebb féktárcsákat kell készítenünk, jelenleg pedig még nem rendelkezünk velük. De ki fogjuk próbálni őket, bár még nem tudjuk, pontosan mikor vagy melyik versenyen.”