DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

10%-kal nő a padlógázos táv az idei szezonban

A Mercedes csapat technikai igazgatója, Aldo Costa elmondta, hogy a szezonkezdő futamig szinte teljesen megváltozhat a W08 típusjelű autó aerodinamikai kinézete, annak függvényében, hogy mit hoznak az elkövetkező tesztek.

Costa azt is említette, hogy a mai napon bemutatott W08 karosszériáját tavaly márciusban kezdték el tervezni. Ehhez Andy Cowell (a világbajnok csapat erőforrásokért felelős igazgatója) hozzátette, hogy a hibrid motort párhuzamosan fejlesztették az autó karosszériájával. Mindez azért volt fontos, hogy optimális hűtést eredményezzen és maximálisan kihasználják azt a tényt, hogy az idei F1-es autók 10%-kal hosszabb ideig fognak majd padlógázzal futni a tavalyi modellekhez képest.

C5XEu6JWIAA3LAH



Cowell azt is elmondta, hogy az idei energia-visszanyerő rendszerek (MGU-K és MGU-H) teljesen új fejélesztésűek, csupán az azokhoz felhasznált kábelek változatlanok.

A sajtótájékoztató végén Costa kelletlenül elismerte, hogy sajnos a gazdagabb és a kisebb csapatok között az erőviszonyok előreláthatólag nem fognak változni 2017-ben, a mezőny összesűrítésén még dolgoznia kell az F1 közösségének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: