Flavio Briatore üzletemberként érkezett az F1-be a nyolcvanas évek végén a Benetton oldalán, úgy, hogy szinte semmit sem tudott a száguldó cirkuszról. Üzleti érzékével és egyedi látásmódjával azonban sikeressé tudott válni, ő csinált világbajnokot először Michael Schumacherből, de később Fernando Alonsóval is a sportág csúcsára jutott. A 2008-as Szingapúri Nagydíjon kiötlött terve és az úgynevezett Crashgate azonban beárazta őt a jövőre nézve: eleinte örökre kitiltották a paddockból, majd feloldották azt, az olasz azonban mégsem vállalt szerepet a Forma-1-ben.
Az időközben plasztikai műtéten átesett Briatore az utóbbi időben egyre többször jelent meg F1-es futamokon, az olasz Sky Sports visszatérését firtató kérdésére azonban nyíltan válaszolt: „Nem fogok dolgozni senki keze alá, a tanácsadói szerepkör pedig nem sokat jelent nekem” – mondta az ex-csapatfőnök, aki kihasználta az alkalmat, hogy nyelvét köszörülje az F1 jelenlegi állapotán.
„Annak idején megalapítottam a FOTA-t (F1-es csapatok szövetsége – a szerk.), hogy biztosítsam, a pilóták álljanak a sport középpontjában, néhány napja pedig beszéltem Stefanóval (Domenicali, a Ferrari korábbi csapatfőnöke). Azokat, akik az F1-et nézik, nem érdekli, hogy egy motor képes-e a holdig elhajtani egy autót, avagy sem. Ők a pilótákra kíváncsiak, akik nagyjából hasonló képességű autókban ülnek.”
„Nyolc éven keresztül dolgoztam együtt Ross Brawnnal, amikor az F1 a gladiátorok sportja volt. Úgy tűnik, hogy el szeretné tüntetni a DRS-t, amellyel egyetértek. Meglátjuk, tud-e változtatni a dolgokon” – mondta az olasz, aki szerint azért nem minden olyan rossz a Forma-1-ben. Például Max Verstappen. „Azok alapján, amit Brazíliában művelt, csak egy kicsivel jobb autóra van szüksége ahhoz, hogy világbajnok legyen. Még a fiatal Sennától sem láttunk ilyen teljesítményt” – tette hozzá Briatore, aki nemrég több öltetet is adott az F1-nek arra nézve, hogyan válhat sikeresebbé a jövőben.