Bernie Ecclestone 2011-ben elérte, amiről hosszú évek óta álmodott: feltette a Forma-1 térképére Indiát. A szubkontinens 400 millió dollárból épített magának versenypályát, a naptár egyik leghosszabb egyenesével, az ott töltött három évet azonban nem a legszebb emlékként őrizte meg a száguldó cirkusz népes családja. A rajongók és az újságírók is betegségektől tartottak, sokan panaszkodtak a vártnál rosszabb minőségű szállásokra, kacifántos volt az országba való bejutás a bonyolult vízum- és vámszabályok miatt, ráadásul egyik versenyt sem emlegetjük a sportág történetének legjobbjai között. Sőt.
A legtöbbünknek bizonyára egyetlen pillanat jut eszébe az Indiai Nagydíjakról: amikor Sebastian Vettel megszerezte negyedik bajnoki címét 2013-ban, a tiszteletkör végén pedig meghajolt Red Bull RB9-ese előtt. Az azóta eltelt években többször is felmerült, hogy az F1 visszatérhet Greater Noidára, de Bernie Ecclestone törekvései és a helyi kormány határozatai soha nem találtak közös nevezőre. Így a buddhi aszfaltcsík manapság helyi bajnokságok versenyeinek ad otthont – például az MRF Challenge-nek, amely januári fordulója alatt Mick Schumacher két győzelmet is szerzett a pályán.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke azon kevesek közé tartozik, akik szívesen visszavinnék a Forma-1-et Indiába. „A döntés nem az FIA kezében van” – nyilatkozta a francia a Times of India című lapnak. „Nagyon tisztelem az ottani embereket az elvégzett munkájukért, hogy megépítettek egy Forma-1-es pályát. Szomorú, hogy nincs nemzetközi sorozat Indiában.” Az elnök hozzátette, nem csak a száguldó cirkuszra gondol. „Remélem, előbb vagy utóbb a Formula-E is ellátogat majd egy nagy indiai városba. A Mahindra révén erős indiai csapatunk van, és mindenki azt várja, hogy egy helyi nagyvárosban versenyezhessen majd.”