Bár a Manor megszűnésének elsődleges okaként rendszerint az F1-es pénzdíjak egyenlőtlen elosztása merül fel, a jeles brit szakértő, Joe Saward alaposan kielemezte a helyzetet, s úgy találta, hogy az összeomláshoz vezető három ok közül ez csupán az egyikben játszott – s ebben sem kizárólagos – szerepet.
Az teljesen egyértelmű, hogy az életben maradáshoz a brit kiscsapatnak befektetőre lett volna szüksége, s bár legalább három, de inkább négy potenciális vevővel is számolhattunk (Tavo Hellmundék, az indonéz csoport, Ron Dennis és társai, valamint egy Esteban Gutierrezhez köthető mexikói társaság), végül egyikükkel sem sikerült megállapodni. Ebben feltétlenül szerepe lehetett annak, hogy Stephen Fitzpatrick nem kívánt megválni a teljes tulajdonrészétől, viszont hogy elkerülje a további veszteségeket, leállította a 2017-es autó fejlesztését, melyen egyébként hosszú ideje dolgozott a csapat.
Az esetleges vásárló tehát csak résztulajdont szerzett volna egy olyan alakulatban, mely feltehetőleg nem tudott volna újgenerációs autóval odaállni a szezonkezdethez – márpedig az alapján, amit sejteni lehet az F1 új korszakáról, ez Mercedes-motor ide vagy oda, bebetonozta volna őket az utolsó helyre. Így pedig abban sem lehetett volna reménykedni, hogy visszaszerzik a bajnoki 10. helyet, s az ezzel járó pénzdíjat, aminek elvesztése kétségkívül érzékenyen érintette a csapatot.
De bármit is mondjon Fitzpatrick, nem Felipe Nasr brazíliai 9. helye „ölte meg” a Manort, hiszen a költségvetésben tátongó rés mintegy 40 millió dollár volt, az ekkor elveszített pénzdíj pedig ennek csak körülbelül a harmada-negyede lett volna.
Ráadásul ott van még egy ügy, ami aggasztó lehetett minden potenciális befektető számára: a 2014-ben a csapat jogelődjénél, a Marussiánál versenyezve végzetes kimenetelű balesetet szenvedő Jules Bianchi családja kártérítési pert indított, amiről Fitzpatrick úgy vélekedett, hogy az esetleges kockázatokat már az új tulajdonosnak kell vállalnia – mondván, hogy ő is ugyanígy tett, amikor 2015 elején átvette az istállót.
Egyébként még most sem tűnik kizártnak, hogy valaki felvásárolja az istálló maradványait, immár tiszta lappal indulva, Fitzpatrick (és minden bizonnyal a Manor név) nélkül. Ezzel a háromból egy probléma megoldódna, de az esetleges kártérítési ügy továbbra is Damoklész kardjaként lebegne az új istálló felett (hacsak nem lehet jogi úton kijátszani ezt azzal, hogy minden kapcsolatot eltüntetnek a Marussia/Manor csapattal – igaz, akkor a jelenleg még élő F1-es indulási jog is elvész), és persze a költségvetési hiányt is be kellene tömni egy óriási pénzeszsákkal…