A Formula-1-es csapatok nevezési díjai a 2013-as szezontól kezdődően nőttek meg ugrásszerűen, ekkor vezették be az újfajta díjszabást, amely az előző idényben megszerzett pontokon alapul: minél sikeresebb volt egy istálló, annál többet kell kicsengetnie a következő évben való induláshoz.
Első körben minden csapatnak egy 500 000 (egész pontosan 516 128) dolláros alapdíjat „számolnak fel”, és erre jön rá a pontonként járó extraköltség. Egyszerűsítve általában 5000 és 6000 dollárokról beszélnek, de ezek sem kerek számok. Minden egyes megszerzett pont 5161 dollárba kerül, kivéve az aktuális bajnokcsapatot, amelynek a tarifája magasabb: a Mercedesnek 6194 dollárjába fáj minden egyes 2016-ban megszerzett pont, és így a stuttgartiaknak összesen 5 254 538 dollárt kell átutalniuk az FIA számlájára az évadkezdet előtt.
Ez magasabb, mint a 2016-os év elején a Mercedes által fizetett közel 4,9 millió, aminek az az oka, hogy az elmúlt szezonban kettővel több futamot rendeztek 2015-höz képest, ami így automatikusan megnövelte a begyűjtött pontok számát a mezőnyben, ezáltal pedig több mint egymillió dollárral hizlalta az FIA számláját. A szövetség pedig általában véve azzal is profitál egy kicsit, ha az aktuális bajnokcsapat dominál, hiszen ők többet fizetnek a pontokért.
Az alábbi táblázat összegzi, hogy hogyan változtak a mezőny 11 csapatának nevezési díjai tavalyhoz képest. A Manor ugyan szerepel a lista végén, de miután az istálló számára komoly veszélybe került a folytatás, lehet, hogy az ő 520 ezer dolláros befizetésüket ki kell majd húzni utólag...
Csapat | 2017 ($) | 2016 ($) | |
1. | Mercedes | 5 254 538 | 4 870 510 |
2. | Red Bull | 2 931 476 | 1 481 235 |
3. | Ferrari | 2 570 206 | 2 725 036 |
4. | Force India | 1 408 981 | 1 218 024 |
5. | Williams | 1 228 346 | 1 842 505 |
6. | McLaren | 908 364 | 655 475 |
7. | Toro Rosso | 841 271 | 861 915 |
8. | Haas F1 | 665 797 | 516 128 |
9. | Renault | 557 416 | 918 686 |
10. | Sauber | 526 450 | 701 924 |
11. | Manor | 521 289 | 516 128 |
Összesen: | 17 413 134 | 16 307 566 |