DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Erőltetett menetben készül a Toro Rosso

A faenzai F1-es istálló minden erejét latba veti annak érdekében, hogy megfelelően fel tudjon készülni 2017-re, bár ez a hozzáállás nem újdonság, hiszen a tavalyi holtszezonban is ugyanígy jártak el.

Egy évvel ezelőtt sokan azt várták a Toro Rossótól, hogy az egyéves Ferrari-motoroknak köszönhetően konstans az első tízben fognak autózni, ez pedig többé kevésbé be is vált, de a papírformának megfelelően a szezon során egyre csúsztak hátra az erősorrendben. Az alakulat a motormizéria miatt csak későn kezdhettek neki az STR11-es fejlesztésének, ezen a téren pedig idén sem ment minden simán hiszen alighogy levedlették a Renault erőforrásait, 2017-től ismét a franciák termékei fognak dübörögni a faenzai autókban. A készülődés meggyorsítását tavaly száz új alkalmazott, és három műszakos munkahét segítette, ezen a filozófián pedig idén sem változtatnak a Toro Rossónál.



„Ami az előállítást illeti, a hét minden napján, 24 órában kell dolgoznunk” – nyilatkozta Franz Tost, a gárda csapatfőnöke az Autosportnak. „Január közepétől február közepéig három műszakban fog folyni a munka. Ez nagyon rövid idő, mert eléggé intenzív időszak elé nézünk.” A csapatok a lehetőségek maximalizálása érdekében annyi időt szeretnének a tervezésre szánni, amennyit csak lehet, de minél tovább húzzák a gyártás beindítását, annál keményebb munka vár a gárdára. Tost szerint a Toro Rosso viszont időben kész lesz mindennel.

„Néha trükkös a helyzet, amikor az aerodinamikai részleg még nem akarja kiadni kezéből a vázlatokat, és még egy napot kérnek a tervezésre. Noha mindig kemény helyzet áll elő ilyenkor, az erőfeszítések gyümölcsözőek teljesítmény terén. Minden évben ugyanaz a helyzet, semmi sem változik. Amilyen hosszan tudod használni a szélcsatornát, és minél több időt fordítasz a kutatásra és fejlesztésre, annál jobban járhatsz. Ez a különbség egy kiscsapathoz képest, hiszen ha elértük a korábban kitűzött határidőt, kötelező megállnunk, különben nem tudnánk pályára vinni az autót. Döntenünk kell arról, hogy a tervezők mikor adják ide nekünk a vázlatokat, mert a határon vagyunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: