DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Így készül 2016-ra a Toro Rosso

A csapat késve kezdte új autója összecsiszolását a Ferrari tavalyi hajtóművével, ezért minden perc számít Faenzában, hogy 100%-ig felkészüljenek az idei F1-es szezonra.

Köztudott, hogy a Toro Rosso nem fog kapni a Ferrari 2016-os erőforrásaiból, ahogyan az is, hogy a csapatnál egyáltalán nem tekintenek rá gyengeségként. „Nem hinném, hogy ez a motor túl régi lenne, hiszen a tavalyi szezon utolsó versenyén majdnem olyan volt, mint a legjobb” - nyilatkozta Franz Tost csapatfőnök az olasz Autosprintnek.

Az viszont tényleg nehéz helyzetbe hozta őket, hogy csak későn tudták elkezdeni az STR11-es valódi felkészítését az idei szezonra - annak érdekében, hogy minden flottul menjen, a gárda 100 új alkalmazottal dolgozik a faenzai gyárban. „Jelenleg 480-an dolgoznak a Toro Rossónál, mégpedig azért, mert három műszakban dolgozunk a későn elkezdett új autón. Márciusra ismét 380 főre csökkentjük munkatársaink számát, azokkal együtt, akik Nagy-Britanniában dolgoznak a szélcsatornában.”



Arra a kérdésre, hogy csapata kész lesz-e a szezonra, Tost így válaszolt: „Igen. Örülnék neki, ha több idő állna a rendelkezésünkre, de tapasztalt szakembereink vannak, akik ki tudják aknázni jelenlegi lehetőségeinket is. Ráadásul az első teszt is később kezdődik, mint 2015-ben, így optimista vagyok.”

További problémát jelent a Toro Rossónak, hogy már nem ugyanazzal a gyártóval állnak szerződésben, mint a Red Bull. „Sajnos igen” - mondta Tost. „Például eddig együtt dolgoztunk a hidraulikán, most viszont mindent magunknak kell csinálnunk. Ebből kifolyólag nem lesz olyan intenzív az együttműködésünk.”

A Toro Rosso szintén saját váltót lesz kénytelen használni. „Csak 2017-ben váltunk a Ferrariéra, hiszen amikor motorszállítót kerestünk, már folyamatban voltak a váltómű munkálatai. Ki kell várnunk a végét, és ha a Ferrari váltója megbízhatóbb, praktikusabb, és olcsóbb lesz, akkor azt fogjuk használni.”

Tost azonban úgy véli, örülne neki, ha a jövőben ismét szorosabban tudnának együttműködni a Red Bull-lal. „Talán egyszer ismét ugyanazokat a motorokat fogjuk használni, gazdasági okokat is beleértve. Ha azt vesszük, a csapatok gazdasági struktúrája eltér a jelenlegi trendektől. Több komoly autógyártó dolgozik együtt, és párhuzamosan költjük a pénzt, hiszen mindenki a saját szélcsatornáját használja.”

„Nagyon sokat spórolhatnánk azon, ha jobban együtt tudnánk működni - az autók közelebb lennének egymáshoz, így a versenyzés is izgalmasabbá válna. Dietrich Mateschitz így képzeli el az F1-et, és hála Istennek már bebizonyította, hogy képes hosszú távra is gondolni. De vannak olyan csapatok, komoly technikai fölénnyel, melyek elutasítják az együttműködés bármilyen formáját. A mi jövőnk szempontjából viszont kulcsfontosságú, hogy szoros kapcsolatban legyünk a Red Bull-lal.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: