DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Jövőre még nehezebbek lesznek a rajtok?

A pilótáknak gyorsabb, és elvben nehezebben vezethető autókkal kell megküzdeniük 2017-ben, de sajtóhírek szerint a kuplungnál történt változások is újabb kihívások elé állíthatják őket.

Az Auto Motor und Sport munkatársa, Michael Schmidt hívta fel a figyelmet arra, hogy a Mercedes és a Force India is új kormánykereket használt a szezon utolsó szabadedzésein, mely egyetlen hosszabb kuplungkarral volt ellátva. A Forma-1 szabályalkotói már szezon előtt szigorítottak a kuplungot érintő szabályokon, viszont az még nem volt kikötve, hogy egy kuplungkar legyen a kormányon. Jövőre viszont így lesz, amelyre a fentebb említett csapatok már szezon végén elkezdték az átállást, de úgy hírlik, hogy a Ferrari is próbálgatott már hasonló megoldást.



Idén minden korábbinál több elrontott rajtot láthattunk, amely különösen azért volt szembetűnő, mert az élpilótákat sem kímélte. Lewis Hamilton a szezon elején, Nico Rosberg pedig a szezon közepén bajlódott sokat a kuplunggal. Amellett, hogy jövőre a pilóták már csak egy kuplungkart használhatnak, a kormányon elhelyezett jelzések sem megengedettek, melyek segítettek a pilótáknak a kuplung megfelelő fogási pontjának megtalálásában.

Michael Schmidt úgy véli, hogy a mérnökök általános véleménye az a változással kapcsolatban, hogy gyakrabban eshet le a nyomaték, vagy pöröghetnek ki a kerekek a rajtot követően. A Ferrari állítólag azt javasolta a csapatoknak, hogy fejlesszenek ki egy egységes kuplungot, a költséghatékonyságot szem előtt tartva, a riválisok azonban ellent mondtak a tervezetnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: