A Formula-1 szezonközi tesztjei mostanság két fronton zajlanak: ott vannak a klasszikus tesztek, amelyeket néhány versenyhétvége után tartanak, általában minden csapat részvételével, és léteznek a Pirelli-tesztek is, amelyekből elsősorban a gumicég gyűjt adatokat, hiszen a legtöbb információt még a résztvevő néhány istállótól is elzárják.
Ez utóbbi gyakorlásokról az idei szezon második felében sűrűn lehetett hallani, hiszen a Pirelli a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull segítségével, a 2017-es szezon követelményeinek megfelelően átalakított autókkal próbálgatta a jövőre érkező új, szélesebb abroncsokat. A gumik tökéletesítése pedig az évad kezdetével sem áll le, a Pirellinél az ideinél is több saját tesztet helyeztek kilátásba, lehetőleg még több istálló részvételével.
„Hasonló lesz a formátum ahhoz, amit idén is követtünk, azzal a különbséggel, hogy már nem kell átalakított autókat használnunk, hiszen ott lesznek a tényleges versenyautók” - nyilatkozta az Autosportnak a cég versenymenedzsere, Mario Isola. „Emiatt arra számítok, hogy több csapattal is tesztelhetünk majd - a pontos számaink még nincsenek meg, de jelenleg próbáljuk véglegesíteni a tervet. Minden csapatnak felajánljuk a tesztlehetőséget, aztán majd meglátjuk, hogy kik vállalkoznak.”
Hagyományos évközi tesztet jövőre is kétszer tartanak majd, de könnyen lehet, hogy jóval több versenyhétvége után marad majd ott a helyszínen a mezőny egy része még néhány napra - hiszen a Pirelli is ezt tervezi.
„Egyes pályák jól használhatóak viszonyítási alapként, ilyen például Barcelona, vagy vizes teszteknél Paul Ricard, és szerintem ezekre a helyszínekre vissza is fogunk térni” - beszélt már a lehetséges helyszínekről Isola. „Emellett pedig ha lehet, ott maradunk majd néhány pályán a vasárnapi versenyt követően, hasonlóan ahhoz, ahogy a közös szezonközi tesztek is zajlanak. A csapatok tehát már helyben lesznek, és keddtől lebonyolíthatunk velük egy két-háromnapos gyakorlást.”