A létesítmény neve Fast Track Iskandar, ami a lendületesen fejlődő Iskandar régiót jelöli - ez a két, földrajzilag különálló szárazföldi területből álló országnak a Maláj-félszigeten található részén fekszik, Kuala Lumpur és Szingapúr között.
A tervezők Délkelet-Ázsia legnagyobb versenyközpontját akarják létrehozni a régióban, hiszen amellett, hogy a Hermann Tilke segédletével épülő 4,5 kilométer hosszú pálya az FIA legmagasabb fokozatú besorolására pályázik, a létesítménynek része lesz egy minden nemzetközi szabványnak megfelelő gokartpálya, egy offroad-pálya, valamint reményeik szerint az autóipar is kihasználhatja majd az aszfaltcsíkot az új közúti modellek tesztelésére.
Bár a pálya olyan mércék szerint készül, hogy akár a Formula-1 fogadására is alkalmas legyen, egyelőre nehéz elképzelni, hogy ez a közeljövőben megtörténhet. Malajzia jelenleg éppen szabadulni szeretne F1-es versenyétől, hiszen a kevesebb mint 200 km-re fekvő sepangi pálya tulajdonosai kiábrándultak a drága, és aligha megtérülő nagydíj megrendezéséből, így a sport vezetői azzal számolnak, hogy 2018 után már nem látogat el a száguldó cirkusz az országba. Az pedig csak évek múlva, a létesítmény befejezése és üzembe állítása után fog kiderülni, hogy Iskandar régió képes lenne-e élhető üzleti tervvel előállni a királykategória visszacsalogatására „Ázsia Nürburgringjére”.