Mint ismert, az FIA szabályban rögzítette, hogy a Pirelli évente 25 tesztnapot fordíthat gumijai tökéletesítésére – erre amiatt volt szükség, mert 2017-ben jelentősen változnak az abroncsok paraméterei. A gumiszállító augusztustól decemberig fejleszti jövő évi termékeit, a Mercedes, Ferrari és Red Bull csapatok segítségével. A Pirellinek azonban a következő évben változatlanul rendelkezésére áll a 25 tesztnap, viszont egyelőre nem tudnak megegyezni a csapatokkal abban, hogyan használják fel őket.
A motorsport.com információi szerint a Pirelli Brazíliában bemutatott egy előzetes tesztnaptárat, melyet az istállók logisztikai okok miatt nem fogadtak el, arra hivatkozva, hogy az Európán kívüli versenyek, valamint év elején a pótalkatrészek és extra motorok hiánya miatt nem fér bele menetrendjükbe.
A Pirelli a lehető legtöbb különböző pályán szeretne tesztelni, köztük Európán kívüli helyszíneken a szezon utolsó részében, ehhez azonban az FIA engedélyére van szükség. Austin, Sepang és Interlagos neve is felmerült, utóbbi esetében viszont az istállók a közbiztonság miatt aggódnak – a nagydíj hétvégéjén erre kifejezetten figyelnek a helyi hatóságok, de egyébként más a helyzet.
A csapatok javaslata, hogy praktikussági okokból kombinálják a tesztnapokat: például ha három alakulat tesztel három autóval a pályán, az számítson három napnak. A Pirelli viszont ragaszkodik ahhoz, hogy a csapatok külön körözzenek, ezzel pedig a fejlesztési munkát egyenletesen oszthassák szét az év során, egy-egy megoldást más csapattal más pályán is kipróbálhassanak.
Szintén nincs egyetértés abban, hogyan osszák szét a 25 tesztnapot a 11 csapat között, hiszen a tervek szerint jövőre minden alakulat szerepet kap. Az idén tesztelő három csapat mindegyikének nyolc nap jutott, a Pirelli így összesen 24-et használ fel – jövőre is dönthetnek úgy, hogy csak 22 nap tesztelnek, de ha felhasználják a maradék hármat is, vitát szülhet a csapatok között, kinek jusson a plusz.