A 71 körös megmérettetést végül simán behúzó Lewis Hamilton a futam nyitó szakaszában arra panaszkodott, hogy a komoly mértékű vibráció zavarja a vezetésben, a leintés után pedig elmesélte, az egyes kanyar féktávján a kerék valósággal „szétrázta az agyát”. A Mercedes felfedte, hogy a Hamilton autója felől érkező adatok olyan vészjóslóak voltak, hogy valóban elgondolkodtak azon, hogy kirántják az élről a világbajnokot - ebben az esetben viszont a brit bajnoki álmai szenvedtek volna csorbát.
„A vibrációs adatok már az elejétől fogva ijesztőek voltak” - idézte Toto Wolffot, a Mercedes motorsport-igazgatóját a Sky Sports. „Simonnal (Cole, a Mercedes mérnöke) beszélgetést folytattunk rádión, hogy biztonsági okokból hozzuk-e ki, avagy sem. Bármely más versenyen megléptük volna, de most kint tartottuk, ugyanis nem akartunk beleszólni a világbajnokság alakulásába” - tette hozzá az osztrák. Annak ellenére, hogy Hamiltont a fentebb említett probléma hátráltatta, még arra is képes volt, hogy kisebb előnyt építsen ki Nico Rosberg előtt.
„Minden körben minden egyenesben utánanéztünk a vibrációnak. A csapat fantasztikus munkát végzett, hiszen mindent az irányítása alatt tartott, végül pedig kicsit hamarabb hoztuk ki őt, hiszen az adatok az égbe szöktek, és komoly esélye volt egy felfüggesztés-meghibásodásnak. Nem voltunk kényelmes helyzetben, hiszen mérlegelni kellett a világbajnoki esélyek és egy felfüggesztés-hiba között” - tette hozzá Wolff.