DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

„A halo olyan, mint egy szembe húzott sapka”

Az utóbbi időben a versenyzők kezdtek megbarátkozni a halóval: a fejvédőt Mexikóban először kipróbáló Magnussen viszont nincs lenyűgözve. Wehrlein az eszköz miatt csúszott ki.

Ahogy a szezon második felének versenyein megszokottá vált, a Mexikói Nagydíj első szabadedzésén számos pilóta autójára felkerült az extra fejvédelmet biztosító glória: Felipe Massa a Williamsszel, Kevin Magnussen a Renault-val, Pascal Wehrlein a Manorral és Sergio Perez a Force Indiával tesztelte az eszközt. A dán pilóta véleménye kifejezetten érdekes: bár az utóbbi időszakban még a kezdeti nagy ellenzők – gondolunk itt Lewis Hamiltonra – is elkezdtek pozitívan beszélni a halóról, Magnussen egyáltalán nincs meggyőzve.

„Nem lettem rajongója, bizarr érzetet ad. Mintha egy sapkát húznál a szemedbe, látod, hogy merre mész, de semmi mást nem. Nekem nem tetszik. A kilátás nem olyan jó, mint amiben bíztam. Olyan pályákon, ahol szintkülönbség van, problémát okozhat” – nyilatkozta Magnussen. Korábban olyan meglátást is hallottunk, hogy egy pilóta szinte észre sem vette a halót, ezzel nagy ellentétben áll, amit a Renault pilótája mond.



„Vannak más dolgok, melyeket át kellene gondolni, mielőtt olyanokról beszélünk, mint a halo, zárt pilótafülke vagy az a szélvédő. Ott vannak a pályák, a kavicsos bukóterek kérdése. A virtuális safety car jó lépés volt” – beszélt arról Magnussen, hogy az F1-nek nem a fejvédelem problémáját kellene mindenekelőtt megoldania. Ami szerinte egyébként sem ad tökéletes biztonságot: „És amúgy is, Jules balesetén semmit sem változtatott volna a halo. Talán olyankor működik, ha egy kerék találja el a fejet, vagy egy orrkúp, mint Justin Wilsont. A Formula-1-ben azonban más dolgok vannak, melyeken előbb változtatni kellene. Jobban örülnék Spában kavicságynak az aszfaltozott bukóterek helyett.”

Pascal Wehrlein sem volt maradéktalanul elégedett a halóval: mint kiderült, a német versenyző kisebb kicsúszását az első szabadedzésen a látási viszonyokat akadályozó eszköz okozta.

„Ha első alkalommal vezeted, abnormális érzésed van – hogy olyan dolog van előtted, aminek nem kellene ott lennie. Lassú tempóban haladtam a második kanyarban, mikor lementem a pályáról. Nem is tudom, nem figyeltem oda. Talán csak azért, mert álmos voltam. Idővel azonban hozzá tud szokni az ember, csak az első kör furcsa” – mondta Wehrleint, aki nyitott az eszköz bevezetésére, ha jó útnak bizonyul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: