Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 14 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.
Időmérő
Az időmérő első részében nem történt túl sok dolog, viszont nagyon meglepett, hogy Button csak a 19. lett, még Ocon, Nasr, Wehrlein, Magnussen és Grosjean esett ki. A Q2 is szinte papírforma szerint alakult, Ericsson, Palmer, Gutierrez, Kvjat, Alonso és Perez búcsúztak. Az időmérőt Lewis Hamilton nyerte, mögötte Nico Rosberg, majd Daniel Ricciardo végzett.
Futam
A rajtot mindenki szinte egyszerre kapta el, Ricciardo autóján a szuperlágyak jobban betapadtak, így fel tudott jönni a második helyre. Perez pördült meg, amivel értékes pozíciókat vesztett, sőt még az autója is megsérült. Az első kerékcserék a vártnál sokkal hamarabb kezdődtek, már a 9. körben a nagyok is kiálltak. Nem sokkal később, sokak nagy örömére, Raikkönen és Verstappen találtak ismét egymásra, igaz, most baleset nélkül csaptak össze.
A Haas amerikai csapatnál megint jelentkeztek a fékproblémák, ám ezúttal Gutierrezt sújtották. A 27. körben óriási hibát követtek el a Red Bullnál, hiszen nem készültek fel a kerékcserére, hasonlóan, mint Monacóban, ezúttal viszont Verstappen érkezett rosszkor. Majd 3 körrel később elromlott a holland pilóta váltója, és kiállni kényszerült. A rossz helyen történő félreállás következtében Virtuális Safety Car lépett életbe, amelyet a Mercedes használt ki a legjobban, hiszen ezzel Rosberget fel tudták hozni a 2. helyre. Ez a nap nem a boxutca napja volt, mert Raikkönen kerékcseréjét is elrontották, így a finn pilótának a boksz végén meg kellett állnia. A versenyt Lewis Hamilton nyerte, mögötte Nico Rosberg végzett, a dobogó harmadik fokára még Daniel Ricciardo kapaszkodott fel.
Nap pilótája
Fernando Alonso, nagyon jól ment, tudta tartani a tempót a többi erősebb csapattal, a 12. helyről felhozta az autót az 5. pozícióba.
Legemlékezetesebb pillanat
A Max Verstappen kiesése utáni Virtuális Safety Car, hiszen Verstappen is elég érdekes helyen állt meg, ezen felül nem igazán tudták az austini pályabírók, mit kellene tenni.
Legnagyobb meglepetés
Carlos Sainz, nagyon ott volt a toppon, és hihetetlen, hogy be tudta hozni a Toro Rossot a 6. helyre.
Legnagyobb csalódás
Valtteri Bottas, csak a 18. lett a Williams pilótája, nagyon nem volt ott fejben, illetve nem ez volt élete versenye, mint ahogy azt látni is lehetett.
Piros pont
Lewis Hamilton, egész hétvégén ő volt az élen, ahogy mondta a brit pilóta is, szinte ez a kedvenc pályája, ide mindig szívesen jön, eddig öt futamból négyet ő nyert meg.
Mercedes, okos húzás volt a Virtuális Safety Car alatt kihozni Rosberget, ezzel nem veszített annyi időt, mint egy átlagos kiállásnál.
Fernando Alonso, már a rajtnál, szokásához híven, előrelépett pár pozíciót, és ezeket meg is tudta tartani a verseny végéig.
Carlos Sainz, hihetetlen, hogy fel tudta hozni a Toro Rossot a 6. pozícióba, szerintem erre csak nagyon kevesen szavaztak volna, hogy ennyire jó helyen érjen célba a spanyol pilóta.
Fekete pont
Ferrari, nagyon szomorú, hogy elrontották Raikkönen kerékcseréjét, és most kereshetnénk azt, hogy ki a hibás, a szerelő, vagy az ember, aki zöldet adott, azzal nem megyünk túl sokra. A lényeg, hogy megoldást kell arra találni, hogy ilyen még egyszer ne forduljon elő.
Red Bull, már másodszor követik el ugyanazt a hibát, nem készülnek fel a pilóták érkezésére, először Monacoban, majd pedig most Austinban.
Verseny osztályzata
Erre a versenyre 10-ből 8 pontot adok, volt taktikázás, izgalom, fordulat, nem várt események, és egy érdekes célba érés, ilyent régen láthattunk.