DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

A Sauber csak egyéves Ferrari-motort kap jövőre

Az F1-ben szokatlan módon a Toro Rosso tavalyi Ferrari-erőforrással versenyez, ami eddig kirívó esetnek tűnt, később azonban rendszer is lehet belőle: a Sauber is beállt a sorba, furcsa érvvel.

Több szempont is közrejátszott abban, hogy a Toro Rosso csak a 2015-ös Ferrari-motort kapta meg 2016-ban, többek között az a tény, hogy az olaszoknak idén több csapatot kell kiszolgálniuk, és persze az sem elhanyagolható, hogy az egyik ádáz rivális, a Red Bull másodistállójáról van szó. Miközben a Toro Rossót tavalyi hajtáslánc mozgatja, a másik két partnercsapat, a Haas és Sauber aktuális motorokat kapott. Jövőre ez már nem lesz így, a svájciak érvelése szerint egy furcsa ok alapján.



„A legfrissebb specifikációjú 2016-os motort fogjuk használni 2017-ben” – jelentette ki Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke. „Egy ideje meghoztuk ezt a döntést, nem mostanában, hanem még akkor, amikor a jövő évi szabályok nem voltak 100 %-osan tiszták. Akkor hoztuk meg azt a stratégiai döntést, hogy az erőforrásainkat inkább a karosszéria és a teljesítmény javítására fordítanánk, a motort pedig azokon a területeken hagynánk, melyeket már ismerünk. Ez egy stratégiai döntés.”

Szavai hallatán sokakban felmerülhet, hogy a nyáron történt, megváltásként kezelt tulajdonoscsere mégsem hozott akkora változást, mint azt a Saubernél remélték. Kaltenborn igyekezett ezt megcáfolni: „Bármilyen feltételezés, hogy erre amiatt van szükség, mert késésben vagyunk a fejlesztésünkkel, téves. Abszolút tartjuk magunkat a tervhez, semmilyen késést nem szenvedtünk el, és az új tulajdonosoknak köszönhetően stabilitást és kellő lendületet teremtettünk, amely a következő lépéshez szükséges. Növeljük a csapat méretét, új emberek érkeznek, nem megalapozott azt feltételezni, hogy nem tudnánk tartani a fejlesztés iramát.”

Egy régebbi motor használata azért is nagyobb hátrányt jelenthet jövőre, mint jelenleg, mert 2017-ben a fejlesztést már nem szorítják keretek közé zsetonok, azaz elméletben sokkal nagyobb teljesítménybeli ugrások is lehetségesek lesznek, mint idén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: