DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Csak a szerencse mentheti meg a Saubert az újabb blamától

Öt versenye maradt a svájci alakulatnak ahhoz, hogy tegyen valamit, ha nem akarja megismételni a 2014-es leszereplést. Elég baljóslatú azonban, hogy versenyzőjük sem látja a fényt az alagút végén.

A Sauber a 2014-es szezonban süllyedt történelmi mélypontra, amikor Adrian Sutil és Esteban Gutierrez egyszer sem tudta pontszerző helyre vezetni a több sebből vérző technikát. A csapatnak tavaly sikerült összeszednie magát, ebben az évben azonban közel állnak ahhoz, hogy nulla ponttal ismét a konstruktőri tabella legvégén zárjanak.

sauber-malajzia



A hinwiliek számára kisebbfajta tragédia volt, amikor Pascal Wehrlein Spielbergben a 10. helyre hozta be a Manort, ők ugyanis még nem voltak képesek ilyen szereplésre. A legjobb eredményüket a leintésnél idén még csak négy darab 12. hely jelenti, de egyetlen pontra mindenképpen szükségük lesz ahhoz, hogy visszakapaszkodjanak a konstruktőri tizedik pozícióba. Noha a Manorhoz viszonyított jobb helyezéseik révén egy pont tényleg elég lenne ehhez, Felipe Nasr nem hisz abban, hogy önerőből képesek lehetnek erre a hőstettre 2016-ban.

„Kapunk néhány kisebb fejlesztést Japánra, így újra kell majd értékelnünk, hogy hol is állunk a mezőnyben. De biztosan szükségünk lenne némi szerencsére, például hogy a biztonsági autó a mi kezünkre játsszon. Jelenleg az a helyzet, hogy legfeljebb csak külső tényezők hatására szerezhetünk egy pontot. Ám az autó tempója miatt sem én, sem Marcus [Ericsson] nem vagyunk erre képesek” - emelte ki a brazil azt a tényt, hogy rövid távon a csapat nyáron nyélbe ütött eladása sem lendített a teljesítményükön.

A Malajziai Nagydíjon pedig nem csak lassúak voltak, néhány probléma is hátráltatta az autókat: Nasrnek a fék meghibásodása miatt kellett kiállnia a 15. helyről, Ericsson pedig a csapat idei legjobbját beállítva 12. lett, de úgy, hogy már az első körben elromlott az ivórendszere, így folyadékbevitel nélkül kellett teljesítenie az év egyik legforróbb futamát. Emellett a mérnököknek egy lehetséges kuplungproblémát is meg kell oldaniuk, hiszen ennek tudják be, hogy mindkét pilótájuknak gyengén sikerült a rajt második szakasza.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: