DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Veszélybe került a Brit Nagydíj

Bár a silverstone-i pályának 2026-ig van szerződése az F1-ben, a tulajdonos BRDC első embere, Derek Warwick felfedte, hogy néhány éven belül akár el is vihetik a sportágat annak bölcsőjéből.

Silverstone-nak számtalan hányattatáson kellett már keresztülmennie a történelemben: az egyik legkomolyabb fenyegetést az jelentette, amikor Bernie Ecclestone 2008-ben bejelentette, hogy 2010-től Doningtonban fogják rendezni a Brit Nagydíjat. Bár a munkálatok megkezdődtek, az 1993-as Európa Nagydíj helyszíne gazdasági okok miatt leállította az építkezést, és bejelentették, hogy nem lesznek képesek a száguldó cirkusz fogadására.

Silverstone persze folytathatta F1-es szerepvállalását, Bernie Ecclestone azonban kikötötte, a hosszú távú jövő csakis akkor garantált, ha teljesen felújítják az aszfaltcsíkot. Ennek eredménye lett a belső szakasz kialakítása, és a bokszépületek teljes áthelyezése, mely több lépcsőben, 2010-ben és 2011-ben ment végbe. Ecclestone 2026-ig szóló szerződést kötött a pályát tulajdonló BRDC-vel, azaz a Brit Autóversenyzők Klubjával, a szervezet elnöke, Derek Warwick azonban az Autosportnak felfedte, korántsem biztos Silverstone jövője a 2019-es szezon után.



Az egykori F1-es pilóta szerint a 2009-ben kötött szerződésben szerepel egy záradék, mely kimondja, hogy 2019 után komolyabb rendezési költségekkel (pontosabban 5%-os emelkedéssel) kell számolnia a pályának, ennek kiaknázását pedig a jövő évi (július 9-ére tervezett) Brit Nagydíjig kell bejelenteniük. Warwick szerint ennek fényében nem biztos, hogy a BRDC továbbra is minden áron harcolni fog az F1-es futamért.

„Egyelőre még nem tudjuk, hogy akarjuk-e a versenyt 2019-től, avagy sem, és azon is gondolkozunk, hogy mi lesz Silverstone jövője e nélkül” - nyilatkozta a brit az Autosportnak. „Ha úgy alakul, hogy nem engedheted meg magadnak, akkor nem engedheted meg magadnak. Évekig egy harmadik fél, vagy a kormány támogatása nélkül álltunk a Brit Nagydíj mögött: 50 millió fontot költöttünk a Szárnyra (a silverstone-i bokszkomplexum - a szerk.), megváltoztattuk a pályát, mindent megtettünk, amit Bernie kért a verseny megtartása érdekében. Most viszont ott tartunk, hogy ez a záradék túl drága nekünk - noha a 2019 utáni időszakról van szó, a jövő évi futamig kell elrendeznünk ezt a kérdést. Kilenc hónapunk van arra, hogy kihasználjuk ezt a záradékot, más esetben viszont Bernie fogja. Sosem lehet tudni, mit forgat a fejében.”

A BRDC jelenleg négy potenciális vásárlóval tárgyal Silverstone átvételéről: A Jaguar Land Roverrel, a Ginetta tulajdonosával, Lawrence Tomlinsonnal, a Jonathan Palmer érdekeltségi körébe tartozó MotorsportVisionnel, és egy negyedik, eddig ismeretlen partnerrel. Amikor arról kérdezték, hogy az új tulajdonos meg tudja-e menteni a Brit Nagydíjat, Warwick így válaszolt: „Az attól függ, hogy milyen mély a zsebük. Soha nem voltam még ilyen izgatott a BRDC és Silverstone miatt, mint most.”

„Két-három ajánlat egészen fantasztikus a Klubra nézve, ez pedig lehetőséget teremt arra, hogy más módon fejlesszük Silverstone-t, mint ahogyan manapság. Ez megtörténhet a nagydíjjal, vagy a nélkül is. Végső soron úgyis számokról van szó, mi pedig mindent megtettünk annak érdekében, hogy megmentsük a Brit Nagydíjat, a folytatáshoz pedig szükségünk lesz egy harmadik fél támogatására is” - tette hozzá a 147 F1-es futam alatt négy dobogós helyezést gyűjtő exversenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: