Két hónapon belül véget ér a 2016-os F1-es szezon, onnantól kezdve pedig mindenki gőzerővel a következő évadra fok koncentrálni. 2017 pikantériáját az új aerodinamikai csomag adja, a csapatok nagy része pedig már nyáron átállt az új modellek fejlesztésére. A versenyzők időről időre betekintést nyerhetnek a munkálatokba: nemrég Carlos Sainz látta a Toro Rosso méretarányos modelljét a szélcsatornában, most pedig Lewis Hamilton vehette szemügyre a Mercedes gépét. „Azok után, hogy láttam az autót a szélcsatornában, szerintem megterhelőbb lesz a vezetésük” - idézte a brit pilótát az Autosport.
„Ezzel együtt három másodperces gyorsulás várható, én pedig remélem, hogy le leszek nyűgözve azt illetően, hogy milyen különbséget fog ez jelenteni a versenyzésben.” Hamilton év elején amiatt kelt ki magából, mert túlzottan spórolnia kellett a rendelkezésre álló technikával, és beszorult Max Verstappen mögé az Ausztrál Nagydíjon. „Ez nem azért volt, mert nem tudtam volna megelőzni a Toro Rossót, hanem olyan helyzet alakult ki, mint amikor van 100 dollárom, és ezt 40 körre kellene elosztani. Ha azzal, hogy megpróbálom megelőzni őt, elköltök 90-et, így viszont nem jutok el a végéig. Az embereket nem ez érdekli, ők versenyezést akarnak látni, és hogy vért izzadok egy remek előzésért. De sajnos a Forma-1 jelenlegi helyzetében egy olyan előzésre kellett volna elhasználnom az összes energiámat, amely nem volt túl izgalmas.”
A brit szintén felemelte a hangját a jelenlegi motorformula ellen, mondván, hogy az túlzottan komplikált. „A versenyzés régebben sokkal extrémebb volt, egy igazi sprint” - folytatta Hamilton. „A Forma-1 többé már nem erről szól, hanem a gumik, az energia, a turbó, és olyan elemek megóvásáról, melyek nem érdeklik az embereket.” Jenson Button szerint az új szabályok egy lépést jelentenek majd a megfelelő irányba. „Mindig kell kompromisszumokat kötni, de sokkal kiegyensúlyozottabb lesz helyzet jövőre a nagy leszorítóerejű autókkal és az új abroncsokkal. Sokkal jobb lesz, hiszen nehezebbé válik majd a vezetés. A sportág jelenleg nem ilyen, túl könnyű, nem is kell hozzá külön felkészültség” - világított rá az F1 rákfenéjére 2009 világbajnoka.